2009. március 20., péntek

Én megpróbáltam

Persze nincsenek véletlenek. Nem is tudtam volna elintézni ezt az Apeh-es dolgot, de erre csak itthon jöttem rá. Miszerint a gyerekek mellett nem lehet más tevékenységet folytatni, vagy mi. (Már tudom, hogy GYED mellett nem lehet. ) Napközben viszont nem ezért dühöngtem. Az ember azt hiszi körüljárja a dolgokat, de nem, mindig van egy-két dolog, amin el lehet bukni a hivatalokban. :( Nekem legalábbis, de lehet, hogy csak túlbonyolítottam!? A történetem 2002-ben kezdődött, amikor kiváltottam egy adószámot egy könyv fordítása miatt. Nem teljesen felejtettem el, de csak pár napja kerestem elő. Aztán arra jutottunk, hogy szám már van, csak a tevékenységi kört kell kibővíteni. Telefon ment érdeklődésileg Apeh-hoz, nyomtatvány kitöltve, apa nem dolgozik, anya megy ügyintézni, hazajön boldogan, folytatja az eddigieket... így gondoltam. Délelőtt még javasolták, hogy engedélyhez nem kötött tevékenységi kört válasszak, hogy ebbe se köthessenek bele. Én naiv gondoltam, hogy odahuppanok a mindenemmel, listáról (kedves segítséggel) kiválasztok egy tevékenységi kört, ami majd lefedi ezt a mostani ténykedést és boldogan távozok. Ehelyett vártam nem keveset, majd az odahuppanás megvolt, elmondtam a mondókámat, aztán jött a válasz,hogy akkor fáradjak el egy okmányirodába, ott válasszam ki a tevékenységi kört és kérdezzem meg mi nincs engedélyhez kötve, aztán jöhetek vissza kezdeni elölről. Okmányirodába - pénteken - már nem jutottam el, telefont nem vettek fel, úgyhogy dühöngtem, hogy elment egy délelőtt és semmi eredménye. :( Aztán itthon utolért, hogy úgysem ment volna így a GYES/GYED miatt, úgyhogy töröltem a termékeket. :( Sajnálom. Tényleg. Majd kigondoljuk hogyan tovább.

11 megjegyzés:

Lidércke írta...

Sajnálom. :(
Az influenza miatt erősen le vagyok maradva, de tegnap azért olvastam a történteket. :(

Gyed mellett nem lehet semmiféle jövedelmed, de ha gyesen vagy, akkor dolgozhatsz is. Ezt csak azért írom, hátha meggondolod magad. :))

ZeKa írta...

szia. sajnálom a dolgot.. én is hasonló cipellőben járok :( bezártam a boltom amíg ki nem találok valami megoldást

Fércművek írta...

Lidércke: Már elővettem az eszemet és még Gyed van, hiszen Ambrus 1 éves, úgyhogy még egy évig én nem ugrálhatok, de majd lehet, hogy megkérek mást, csak az adózásnak kell utána járni, mert nekem úgy tűnik, hogy ez nem olyan egyszerű, hogy a bevételt egy az egyben tudom számlákkal nullázni. Jól tudom vajon, hogy ez a tevékenység Áfa köteles? Mert akkor rögtön -20% és csak utána lehet költségelni és az sem mindegy hogyan? Csak hangosan gondolkodom... Szóval megint van minek utána nézni. :)

ZeKa: Úgy örülök, hogy itt összefutottunk, mert nagyon tetszenek a munkáid. Sajnálom, hogy "egy cipőben evezünk", ahogy ezt egy kedves ismerősöm mondaná. :)

Zsukka írta...

Férjed nevére nem tudjátok kiváltani? Amennyire én utánanéztem, nem bonyolult a dolog, tényleg annyi, amennyit a Meskán is leírtak a Segítség menüpontban. Aztán remélem nem fognak később meglepetések érni :o).

szarvasmici írta...

Áfa mentesen is adhatsz számlát, csak akkor a vevőd nem tudja visszaigényelni az áfatartalmat.
Az adózás meg úgy néz ki, hogy választhatsz, hogy a bevételed 90%-a után adózol, vagy a költségeidet elszámolva maximum a bevételed 50%-ig, a maradék 50% után adózol. Úgy, hogy a GYED, GYES, satöbbi, akármi jövedelmedet, ezt a bevételt, és minden esetleges jövedelmedet, és bevételedet egy rubrikába beírod, és a végösszeg az adóalapod. Akkor tudsz a nullához nagyon közel kerülni, ha az adójóváírást is hozzászámolod, illetve levonod, és akkor ha marad is valamennyi nem biztos hogy sok. A jelenleg még érvényes adótörvények szerint 1,7 M éves jövedelem alatt annyira minimális az adó, hogy csak. A lényeg az, hogy minden ugyanúgy történik az adózásod szempontjából, mint eddig. És nem kell áfa-kötelesnek lenned, az csak akkor fontos, ha 5 M fölötti a bevételed. Erre meg azért lássuk be, nem sok esély van a Meskán.

Fércművek írta...

Hát az tuti. :) A férjem egyéni vállakozó és EVÁ-s, úgyhogy teljesen más tészta.
Nagggyaon sajnálom, de azért nem minden áron akarok Meskázni. Azon is elgondolkodtam - a nincsenek véletlenek kapcsán :) - hogy lehet, hogy ez egyfajta jelzés, hogy egy kicsit többet foglalkozzak a fiúkkal. Már olyan lelkiismeretfurdalásom volt egy ideje, hogy mit akar itt anya önmegvalósítani, meg megmutatni a világnak, ami persze kell az önbecsülésemnek, de hát olyan rövid ideig tart ez a korszakuk, meg hogy itthon lehetek. Na, mindegy, nem akarok lelkizni és szóóóó sincs arról, hogy hagyok csapot-papot, csak ez is eszembe jutott. :)

Anais írta...

Jó estét! :)

Judit, nyugodtan lelkizhetsz is, ez a Te blogod, tudod :-))
Amúgy meg én azt gondolom, hogy annyira jót tett Neked ez kreativity orület :)) és annyira kivirágoztál tőle, hogy ez visszahatva a fúkra, nekik is jó: kaptak egy kivirágzott Anyut :)) meg ujjbabokat :)
Szóval remélem tényleg nem hagyod abba, és a próbatételek megerősítenek és nem szegik kedvedet.
És képzeld Hugom egyből kiszúrta ma,hogy Te varrtad a tatyót! Pedig gondoltam beetettem hogy mittudoménhol:) vettem. De egyből vágta hogy Te csináltad o:)
Ölellek*

Fércművek írta...

Drága vagy - mint mindig. :) AZ ujjbábokra visszatérve,tudod nálunk alig van 100 darab, pont az enyémek hiányoznak. :)))))

kiseri írta...

Ne hagyd magad! És ha vki ad szlát? Kár, hogy messze vagy, úgy segítenék, nem maradhat a világ a fércműveid nélkül... Gondold át alaposan, és írj skorpiocskának!

Princi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Vacskamati írta...

Szia! Szeretnék Neked mélt írni, de nem találok elérhetőséget sehol sem a blogodon.. Megtennéd, hogy megdobsz egy méllel? Ez enyém nyilvános- köszi! : D