2009. március 5., csütörtök

Olyan jól indult a nap...

mert mindenki elaludt. Na jó, csak apa, mert nekünk nincs hova futni időre, de ritka nálunk a 8 órás kelés. Szóval kipihentem magam, cikáztak az ötletek a fejemben, jó volt a kedvem. Aztán meglát az ember valamit és minden jó kedve egy pillanat alatt elszáll.
Sokszor olvastam, hogy tervezők, illusztrátorok, kreatív emberek panaszkodnak, hogy ellopják az ötleteiket, felhasználják a termékeiket és mégcsak meg sem említik őket. Én aztán tényleg egy apró pici pont vagyok, de ma én is megtapasztaltam ezt és nem esett jól. Nekem is ezer dolog tetszik meg (és persze mindig bosszankodom, hogy miért nem nekem jutott eszembe :) ) de mindig arra törekedtem, hogy saját ötleteket valósítsak meg. Lehetetlen, hogy az embert ne befolyásolják a látottak, de törekedni lehet. Én az állatkáimat, figuráimat magam találtam ki és szeretném ha hozzám kötődnének. Nem bonyolult darabok, de akkor is. Úgyhogy hamarosan bemutatom a következő lényecskéket, hogy hozzám kapcsolódjanak.
Mellesleg alig várom a holnapot, mert ha összejön két tervezett találkozó, akkor még bemutatok valakiket (csak jóváhagyás kell) sőt megveszem első Meskán vásárolt portékámat. Szerelem volt első látásra.
Remélem ma még tudok feltenni néhány képet, bármilyen szürke is az idő...

7 megjegyzés:

helen írta...

Egyébként tudom, mit érzel... Van, mikor kifejezéssel próbálom még jobban magamévá tenni azt a bizonyos terméket. Megálmodok formákat, netán olyan szót használok vele kapcsolatban, amit egyébéként más nem használ (pl. kabátka, vagy zongorakesztyű) - és viszont látom meskán is :( Furcsa érzés, örülni is lehetne neki, hogy valakinek megtetszett az, amit kreáltam, de valahogy üröm a dolog...

Bár tudom, hogy néha úgy inspirálnak dolgok minket, hogy nem vagyunk tisztában ezzel, később születhet belőle valami, és már nem is emlékszünk arra, hogy volt-e előzménye. De minden bizonnyal volt, nincs új a nap alatt...

Fércművek írta...

Nem akartam részleteket írni, de én is a Meskán futottam bele ötleteimbe. :( Sőt régóta bosszankodom mások helyett is, mert sok olyat látok, amit nem a Meskán először és!! lazán oda van írva, hogy saját minta, ötlet alapján. Pedig csak körül kell nézni a neten...
Na mindegy, ettől se jobb, se rosszabb nem lesz a világ, csak alkotó emberektől mást várna el az ember. Mert az sem baj, ha valaki megvalósító típus, csak akkor azt is vállalja.

szarvasmici írta...

Bosszantó, igen. De ha bárki veszi a fáradtságot, és megnézi a termék megjelenését a Meskán, akkor láthatja, hogy ki volt előbb. Az már sokkal bosszantóbb, ha lealáz az áraival. De a minőségi különbséget talán észreveszi az értő szem.
Amúgy mostanában jelent meg valaki, aki meg a Colette-es tulipánokat, meg nesziket varrja. A kivitelezés persze már nem annyira profi. Az lehet a magyarázat, hogy rákattint valaki az oldalra, és ámul, meg bámul, hogy milyen szép dolgok vannak, és vagy arra figyel fel, hogy ezt ő is tudja, vagy arra, hogy húúú, ez nagyon megy, na ezzel én is aratni fogok. Csak azt felejtik el sokan, hogy ezek a munkák nem arról szólnak, mint a varrókörök, hogy megcsináljuk mindannyian ugyanazt a projektet, és majd meglátjuk kié lesz a legszebb.
Maga a másolás talán nem felháborító, rengetegen csinálják a Tilda babákat is, meg a country fittyfirittyeket. Én is sokáig vajúdtam, hogy a Tilda bárányaimat feltegyem-e, mert az valójában nem én vagyok. De azt gondolom, hogy bárki bármit lemásol, mégis beletesz abba magából egy darabot, és ettől válik mégis egyedivé egy ilyen termék. De a forrás feltüntetése talán indokolt lenne, legalább akkor, amikor ugyanazon a portálon ott van az eredeti is.

Lidércke írta...

Egy pici vígasz talán:
http://oltogeto.blogspot.com/
Ha elfogadod... :)

hordosv írta...

Ahogy látom előbb utóbb mindenki belefut ebbe a másolós dolgoba.
Mici, teljesen egyetértek veled a dologban. Aki az interneten közzéteszi a munkáit az ki van téve annak, hogy ihletet ad másoknak. Persze nem szép ugyanazt elkészíteni és feltenni ugyanazon portálra, de azt gondolom, hogy a bosszankodáson túl kár erre túl sok energiát pazarolni. Novával is beszélgettem erről anno, remélem le tudta rendezni ő is.

Szerintem sem én sem más nem találta fel a spanyol viaszt. Renszeres ETSY nézegetőként rengeteg hasonlót látok ott, mint itt a MESKA-n.Sokszor csak fordítási különbségekkel.

A különbség a tárgyak mögötti ember és lélek. Legyetek büszkék arra, amit létrehoztatok, van miért:) Csodaszépek az alkotásaitok :)

Remélem senki lelkébe nem taposok bele, nincs szándékomban. Ha mégis, előre elnézést kérek és felhatalmazom Fércet, hogy nyugodtan törölje a hozzászólásomat.

kiseri írta...

Első alkalommal, amikor vki lemásolt, szégyellem, de sírvafakadtam... főleg, h ő eladta, én meg nem(ráadásul nem egyszer). Ma már én is rájöttem, hogy én is mások szépségeit álmodom tovább, urambocsá, másolom, óhatatlanul hatással vannak rám. Szarvasmici mondta jól, hogy egyedi lesz mégis, mert beletesszük a magunkét. Hordosv a legaranyosabb és legokosabb, elejét véve ennek azzal, hogy megadja a mintákat. Hát ne keseregjünk, hanem alkossunk mindenki örömére és kész! De akkor tényleg ne írja oda, hogy saját...

Fércművek írta...

Jó ez a blogolás és jó, hogy vagytok. :) Már ezért megérte bosszankodni. Már túl is vagyok rajta.