2009. június 7., vasárnap

A mai ihlet...

táska formájában ért utól. Lementem a pincébe egy rakás tennivalóval és ahogy annak lenni kell, semmit nem csináltam belőle, mert hirtelen ötlettől vezérelve- egy-két anyagot megpillantva - táskát kezdtem varrni. És ahogy egy megszállotnál már lenni szokott, be is fejeztem.

Az alapszínek sem harsányak, de nem sikerült igazán színhű képet készíteni róla. :(
De azért megmutatom. Lehetne a címe - Egy reggeli kellékei:

egy muffin



esetleg kell hozzá egy villa



meg persze valami forró ital - mindenki azt képzel a csipke illatfelhő alá, amit szeretne



Belülre bársonykeretes zseb került és antikolt mágneszár. Nagyon illik hozzá. úgyhogy megbocsátom, hogy a sima duplájába került. :)



És akkor végre megmutatom egészben:



Pedig ma mackófickókat szerettem volna bemutatni. Na sebaj, majd holnap. :)

19 megjegyzés:

szarvasmici írta...

Nagyon aranyos. :) Pont egy angliai utazáshoz való.
Tanácsolhatok valamit? Ha kétoldalas ragasztót használsz, és rávasalod az applikálandó mintát az alapra, akkor nem csúszik el cikcakkozás közben.

Fércművek írta...

Hol lehet venni kétoldalasat? Nekem csak egy oldalas van.:( Vagyis hogy kérjem szakszerűen?? :)))

szarvasmici írta...

Szerintem ha így kéred, akkor fogják érteni. Amúgy ez is vetex, csak van rajta egy papírréteg, és ha rávasaltad az anyagra, könnyebben ki tudod vágni a mintát, aztán lehúzod a papírt, és vasalhatod a helyére.
Ahol én veszem, ott csak felbökök az orrommal oda, ahol tartják, és már kapom is. Nem tudom a tisztes nevét, de abban a boltban már fél szavakból is értjük egymást. De ha gondolod megkérdezem a hivatalos nevét. Vagy szívesen küldök neked, hogy ki tudd próbálni!!!

Lidércke írta...

Nosztalgikus, édes. :)
Természetesen tejszínhabos kakaó van a bögrében. :)

Fércművek írta...

Köszi Mici. Szétnézek a környéken és ha elakadtam, kiabálok Neked. :)) Fú, mennyivel könnyebb lesz úgy. :)))

Lidércke: Naná, csak laktőzmentes tejből. :)))

Bardócz Éva írta...

Hát ez ííííírtóra aranyos..Nagyon ügyes vagy...kezdek gyanakodni,hogy komoly gond lehet a buksi fejedben..:D hogy nem tudsz varrni,azt ezek után már én kérem ki magamnak...

kiseri írta...

Biztosan édes, de nem tudtam belenyalni.... Sára is itt nyammog, no feladtad a reggeli leckét!
Én egyoldalas ragasztóssal szoktam oly módon, hogy a ragasztós felét meg az anyag színét szembefordítva a rárajzolt mintát körbevarrom teljesen, aztán apró rést vágok a vetexen és kifordítom a figurát. Szépen lesimítom a széleit, így nem is foszlik, és akár egyenes öltéssel is felvarrhatom, na meg előtte a helyére vasalható és nem mozog el. Kicsit hosszadalmasnak tűnik, de nem az, és pl. a bonyolult polipom csápjai is így lettek tökéletesek(na jó, apánk beleőszült a kifordításába, de megérte)
A szóellenőrzőm: UNSIBINI:))

Nina írta...

Édes, aranyos és ötletes!!

Barbi írta...

Forró csokoládé! Mmmmm! Nekem az kell a muffin mellé! Tegnap ittam egy automatásat és meglepően finom volt! Egyébként szó szerint zabálnivaló ez a kis táska! :))) Én sem azt bütyköltem a hétvégén, amit kellett volna, mindjárt megmutatom! :)) Neked szerintem tetszeni fog, mert olyan "férces"! ;)

Edige írta...

Nagyon szép lett a kivitelezés és az ötlet nagyszerű!!!

Fércművek írta...

Köszönöm a tanácsokat! :) Azt hiszem egyszer összeszedem magam és kérdezek majd nagy blődliket. :)) Amikor szabtam a hátizsákot, nagyon bizsergett az ujjam, hogy megkérdezzem, hogyan kell egy szabásmintát használni... Át kell rajzolni? Az eredetit kivágni? Így körberajzolni vagy ráhagyni? Szóval kétségek hosszú sora, de végül kivágtam a mintákat(ez a szó?) és 1 cm ráhagyással rajzoltam az anyagra olyan tollal, ami a leírása szerint 2 nap után felszívódik az anyagokról. Na, már erről is szerettem volna kérdezni, hogy van-e tapasztalatotok ilyenekkel, mert nekem semmilyen anyagról nem tűnik el. :( Na, szóval van nekem kérdésem. :))

szarvasmici írta...

A felszívódó toll nem szívódik fel nálam se... De ha nedves kézzel megsimized, akkor valóban elillan.

szarvasmici írta...

Ja! Ráhagyás!
Amikor varrsz, az egy centit nehéz betartani. De ha talpszélességű ráhagyásod van, akkor csak arra kell figyelni, hogy mindig a varrótalp széléig érjen az anyag. Na ez pediglen ippeg 7mm.
És ez csak abban az esetben igaz, ha középen van a tű!!!

anyahajó írta...

Zseni ez a táska!
A varrótanfolyamon úgy tanultam szakszerűen, hogy először pauszra rajzoljuk a mintát, aztán rágombostűzve a textilre szép aprólékosan másfél centiket kimérünk vonalzóval körbe-körbe, azt rajzoljuk meg. Én először azt mondtam, hogy a fene bajlódik ezzel, aztán kiderült, hogy enélkül úgy is néz ki az eredmény. A másodikat már szakszerűen csináltam, és határozottan könnyebb volt pontosan varrni. Ez persze azt jelentette esetemben, hogy egy nadrág kiszabása több óra volt, mint a megvarrása. Amúgy körberajzolásra - hacsak nem fehér az anyag, én szabóceruzát használok. Úgy néz ki, mint a rendes ceruza, lehet rendesen hegyezni, ez könnyen kijön mosásban. A varrógépcentrumban vettem. Van színes is fehér anyagokhoz, legközelebb ilyet is veszek, mert a fehér teljesen bevált.

Fércművek írta...

Köszönöm szépen! Egyébként már akartam is kérdezni Tőled, hogy hova jársz a tanfolyamra, mert már nagyon vágynék egy kis szaktudást a nagy autodidakta próbálkozások után. A varrógépcentrumban csak filcet tudtak éppen adni. :(

Anais írta...

Óóóóóóóóóó és megint csak óóóóóóóó :-)))

anyahajó írta...

A Varróházba jártam, ha eltekintünk a gázos küllemű helyszíntől, akkor szívből ajánlom. www.varrohaz.hu

Fércművek írta...

Köszi, megnézem. :)

Zsukka írta...

Most jutok csak a régebbi bejegyzések olvasásához, így ehhez is, és eszméletlen a táska :o)))!
A kétoldalas hivatalos neve pedig vliesofix.