2009. szeptember 10., csütörtök

Szolgálati közlemény szerű

Úszom a megrendelésekben. Nem feltétlenül azért mert annyira nagyon sok van - egyébként naponta gyarapszik -, hanem mert nagyon kevés a szabadidőm. Ez persze nem probléma, csak kicsit át kell gondolnom a dolgokat. Ez is az egyik oka, hogy nem wampolok a héten, mert egyszerűen nincs semmi, amit kivihetnék magammal. Ez persze költői túlzás, de nincs annyi, amivel megérné vagy amivel szívesen kimennék. Amin dolgozom, az hipp-hopp a gazdájánál terem és a műhely kong az ürességtől. (Mellesleg sose legyen nagyobb problémám. :)) ) Úgyhogy elhatározásra jutottam a megrendelésekkel kapcsolatban.

Az egyik dolog: Kérlek csak olyat kérjetek tőlem, amit már láttatok nálam és így feltételezhetően képes vagyok rá. :) Én mindent megpróbálok, de nekem is vannak korlátaim - nem is kevés - és hihetetlen stressz és frusztráció, ha valamit nem tudok kivitelezni. Nagyon hízelgő, hogy sokmindent kinéztek belőlem, de sajnos a varrógéppel való viszonyomat még inkább az ismerkedés jellemzi. :) (Lsd. zipp, más táska formák, pénztárcák, stb. )

A másik: Lehet, hogy nagyképűen hangzik és nagyon korainak tűnik, de sebaj, belevágok. Nem szeretném, ha bárki férc nélkül maradna Karácsonyra. Akinek eszébe jutott már, hogy valami általam készített dolgot ajándékozna valakinek - esetleg magának :) - kérem október közepéig jelezze nekem, mert utána már csak januárra tudom vállalni a megrendeléseket. Az őszi/ karácsonyi szezonra mindenféleképpen szeretnék készíteni mindenféle dolgokat, nem szeretném kihagyni a vásárokat és nem mellesleg a családdal is lesz majd egy-két teendő, úgyhogy biztos, hogy az utána érkező kéréseket már csak jövőre tudom teljesíteni. Ez magamnak is egy limit, mert ahogy ismerem magam képes lennék még dec 23-án is megrendeléseket varrogatni, de valahol meg kell húzni a határt. :)) Köszönöm a megértést!

Nem mellesleg felkerül a blogra egy all rights reserved bla bla bla felirat. Nem szeretném ragozni, ritkának sem nevezném ezt a megoldást, mindenki védi a sajátját, ahogy tudja - szerintem nem sok sikerrel - de legalább legyen mire hivatkozni... Mellesleg nem csak az egy az egyben való másolást tartom másolásnak, hanem az ötletlopást is, főleg ha nincs feltüntetve a forrás, az eladásról meg már nem is ejtek szót...

15 megjegyzés:

könyveslány írta...

Hmmm, én keresem, de nem találom - mármint az adatvédelmest. Ennyire béna lennék? (Ha mégis fenn van, akkor viszont elgondolkodtatónak tartanám, hogy ha az sem találja aki keresi, akkor hogy látja akit érintene és ugye aki feltehetően nem fog sokáig kutakodni utána...)

Fércművek írta...

Hamarosan, csak a férjem rá kell, hogy érjen. :))

Orsolya írta...

Kedves Fércjutka!
Ötletlopáson mit értesz? Én is varrogatok itthon és sokmindent varrtam már, amit UTÁNA láttam, vagy nagyon hasonlót blogokon. Sőt, sokmindent láttam külföldi blogokon, amik akár a wamp-on is láthatóak, szóval ez nagyon nehéz, hogy ki mit és honnan... És ez tényleg csak kérdés, elgondolkod/ás/tatás... mert én magam eladásra (egyenlőre, nem is tudom valaha fogok-e, de ki tudja) nem varrok, nem is blogolok, pillanatnyilag elég nekem a 6 tagú családom...úgyhogy engem ez nem is érint, csak nagyon ingoványos terület, szerintem....
Érthető, persze, hogy mindenki védeni szeretné, ami az ő ötlete, de lehet másnak is hasonló, függetlenül is.
További jó fércelést és gratula a sok megrendeléshez :-) meg úgy mindenhez..tetszenek a dolgaid :-)

Nina írta...

Azt hiszem, ez az ötletlopás kissé magyarázatra szorulna, Judit :) Mert tény, hogy a net tele van sok hasonló dologgal, és ki tudja bizonyítani, hogy a tyúk vagy a tojás volt előbb? :)
Engem is vádoltak már ötletlopással (hja, név nélkül könnyű vádaskodni), és nem kevés dolog köszön velem szembe, amikor blogokat olvasgatok, és én azt hiszem, én találtam ki elsőnek, mert sehol még korábban nem láttam, csak utánam...

Sajnos amíg nem hivatalosan van levédve bármi, amit készítesz, nem tudsz mihez kezdeni - bár szerintem utána sem... :(

Ahogy Orsolya írta előttem: vannak véletlenek, és szinte egy időben rendkívül hasonló valamit alkot 2 ember a világ 2 végén... Ilyenkor mi van?

Vagy: ha valaki meglátja a férceidet, és rájön, hogy ja, ezt ő is meg tudja csinálni, és meg is csinálja, az lopás?

Mert etsy-n nagyon sok kulcstartót lehet kapni, amik úgy készülnek, mint a tieid... De kié volt előbb? Ez nagyon ingoványos terület...
Mert teljesen megértelek, hogy védeni szeretnéd a munkáidat, ahogy mindenki :)
És nagyon klasszak, és továbbra is alkoss ilyen szuper dolgokat :)

Fércművek írta...

Távol áll tőlem, hogy vitát nyissak. Nem is fogok erről többet írni. Leírtam a véleményemet. Mindenkinek a lelkiismeretére van bízva a dolog. Szerintem. Nem védem a dolgaimat vakon és mindenáron. Volt, aki egy pár macit vett tőlem, és elkérte a szabásmintát, hogy kicsiket is készíthessen majd melléjük. Volt, aki a Wampon állt az asztalnál és mondta, hogy na ezt ő is elkészíti. Nem zavart, csak kértem, hogy küldjön majd képet, mert érdekelne az ő verziója. Mind saját részre.

Aztán hamarosan - ha teljesen készen lesz - megmutatom majd egy táskámat, ami a kutya sétáltatós kép folytatása. Hasonlóakat kerestem a neten és találtam is egy olyat, amitől majdnem leestem a székről. Nem mondom, hogy ugyanolyan, de van átfedés.
Tényleg ingoványos, de én tudom, hogy tiszta a lelkiismeretem. És be is fogom mutatni, ha ott tartok.

Barbi írta...

Hát én nem szeretnék a lopás, nem lopás témájába belebonyolódni. Tiszteletben tartom mások stílusát, ötletét, de van, hogy én is elkészítek egy-egy darabot, más munkája alapján. Persze, megjelölöm a forrást. És általában egyet, max. kettőt készítek a dologból, azt is magamnak. Egyébként sem lehet ugyanolyan, már csak az anyagok különbözősége miatt sem. Talán ez még nem büntetendő. A gyűrű-tűpárnát sem láttam még máshol, persze attól még biztosan létezik. És egyszerű is elkészíteni. Már jelezte is két lány, hogy ők megcsinálnák maguknak, nem baj-e. Mondtam, nosza, nincs levédetve és olyan nagy öröm, ha az ember képes alkotni egy apróságot! :D

Bardócz Éva írta...

Barbi:))
Ez tök jó..én már csináltam korábban gyűrű tűpárnát,pont Jutka vette meg,persze nem ugyanez a fazon:)
Jutkám!
Neked meg sikerült vennem két varrható gyűrűalapot,ha gondolod,szívesen elküldöm,vagy valamikor odaadom,bár tudom,hogy ezer éve nem beszéltünk róla:)

könyveslány írta...

Ja, hogy jövő idő... Tudok ám olvasni, csak este megy nehezebben :-D

Zazálea írta...

Hát, hát, nagyon nehéz. Én rettegek attól, hogy egyszer csak valaki azt mondja nekem, loptam az ő ötletét. Holott tudom, hogy nem teszek ilyet, de mégis... annyi a véletlen. :o( Hónapokkal ezelőtt (majdnem egy éve már) varrtam az első leveles táskámat, láttam máshol hasonlót, de mit tegyek?
És hát igen. A Meskán (is) árulnak olyan dolgokat, amelyekről tudván tudom, hogy honnan, melyik újságból, blogból valóak. Fene nehéz dolog ez. :o(
Elmondod, mi történt?

katafolt írta...

Az ötletes dologhoz nem írnék most semmit,az évvégi hajrá-szervezésben viszont helyettem szóltál :-).
Igen,ezt így kell,a mostani párnáimat
én is Karácsonyra varrom,áldom is az ilyen megrendelőt.Sokan nem értig ,miért nem varrok meg dec.2o-án csak még egy babát.Tavalyelőtt 24-én este hatkor még szaloncukrokat varrtam.Akkor nagyon megfogadtam,hogy olyant soha többet...

Raindrop írta...

Annak idején mikor elkezdtem ékszerezni, egyedül voltam. Majd egyre többen, és azt vettem észre, hogy sorban nyúlják le az ötleteimet, a szövegmintámat, a stílust, de egy az egyben. Egy vevőm hívott fel, hogy ugyanmár nézzek körül. Akkor jöttem rá, hogy nem fogok tudni csinálni semmit. Dühöngtem, mint a barom, de megváltoztatni nem tudtam.
Ezek után még fontosabbnak tartom azt, hogy az ember igenis próbálja meg megvédeni ami az övé. Nem biztos, hogy fog sikerülni, sőt. De nagyon jól teszed amit teszel! Ebben az országban amúgyis dívik a lopás, saját ötletek híján mások másolása. Sosem az volt a baj, hogy valaki ötletet merít, vagy mások képével ékeskedik, de a forrást senki nem jelöli meg.
Vannak annyira különlegesek a fércek, hogy azért kiszúrható ha valaki elkezdi másolni. Amíg ott van a fércművek logo rajta, nagy baj nem lehet. Előbb utóbb azt fogják keresni, nem érik be a másolattal, szóval hajrá!

Raindrop írta...

http://www.flickr.com/photos/39919185@N05/3677413205/

Na pontosan erre gondoltam. Megcsináltad Agócs Írisz öltetét, de odaírtad a forrást.

Nagyon cukik! :D Pont olyan csodálkozósak mint a rajzokon. :)

kiseri írta...

Szerintem meg ez az egész bejegyzés olyan volt, mintha felnőttél volna kicsit... és ez nem baj! Eddig csak játszogattál, mostantól meg igenis védeni kell a kis világodat, a lelkit is és az anyagit is. Punktum! Nekem tetszik! Igazad van!

Julcsi írta...

Azért tanácsot adsz?!:-/
Éppen most akartam neked írni:-/

Fércművek írta...

Köszönöm szépen a hozzászólásokat!! :)

Julcsi: Ha tudok, természetesen segítek. Eddig is így volt, ezentúl is így lesz. :)) A segítség ettől független. :)