2009. október 6., kedd

5letes.hu

Egy újabb fába vágtam a fejszémet. :)
Az 5letes.hu csapata megkért, hogy időről időre mutassak be egy-egy apróságot a kedves érdeklődőknek, úgyhogy ezentúl enyém Náluk a Fércművek rovat. :))

Itt megnézhetitek az első próbálkozásomat. (Na jó, a Meska utána a második. :) ) Szívesen veszek kritikákat, de azért kíméljétek érzékeny lelkemet. :)))


Ha minden jól megy, akkor jelentkezem halloween kitűzőkkel, szezonális ajtódísszel és még időben, hogy meg lehessen valósítani három fajta adventi naptárral.

16 megjegyzés:

Raindrop írta...

Most ez hülye kérdés, de ez neked jó? :) Mert nekünk igen, csak így ezernyi fércművek nyuszi fog rohangálni...
Lehet irigy lennék?! :DDD

Fércművek írta...

Sokat gondolkodtam ezen, de igazából úgysem tehetek ellene semmit. Aki akarta, eddig is elkészíthette. De igazad van, majd odaírom,ahogy már máshol is láttam hogy az elkészült nyuszik kereskedelmi forgalomba nem hozhatók. Magának meg úgyis mindenki azt készít, amit akar.

Julcsi írta...

Vera azt mondta: nyunyu:D

És bennem is felmerült Raindrop kérdése, de már meg is válaszoltad.

Raindrop írta...

Tudod Judit, minden remek dolog egy kicsit varázslat. :) A szakácsok sem árulják el a recepteket, ahogy a bűvészek sem a titkokat... Ettől annyira eredeti és utánozhatatlan egy-egy dolog. Persze, lehet hasonlót csinálni, de ha mindent kiadsz, az olyan nem jó. Meg hát ki fog igazi fércnyuszit venni, ha maga is megcsinálja mondjuk 95%-os hasonlóságra. Segíteni, útmutatót adni nagyon szép dolog, és hasznos is, egy mértékig. Sok sikert! :)

Fércművek írta...

Hát remélem azért nem minden varázslat száll el. :))

Ildi írta...

A hozzászólásokat olvasva azért csak megszólalt bennem a jogász..

Egyrészt a szerzői jog mindenképp védi a nyuszit. Ezzel kapcsolatban egy ötlet: létezik egy úttörő mozgalom mostanában, amelynek értelmében a neten közzétett alkotásokhoz kapcsolódóan különféle előre meghatározott licenszek közül lehet válogatni. Így szabadon eldöntheted, hogy mit engedsz meg. Ha jól emléksze 5 féle licensz közül választhatsz. Itt találsz bővebb infót róla: http://creativecommons.hu/?page_id=8

A másik pedig, hogy lehet, hogy érdemes volna levédetni a fércművek nevet.. Nem biztos, hogy már most rögtön megéri, mert elég borsos ára van (sajnos), de mint lehetőség, érdemes megfontolni.

Névtelen írta...

Sziasztok!

Én az 5letesről jöttem. Engedjétek meg, hogy én is elmondjam a véleményemet erről.
Szerintem aki igazán ügyes kezű annak nem jelent problémát az sem ha egy képről szeretne lemásolni valamit. És van a másik oldal- mint például én is - hiába van meg a lelkesedés, a kreatív ötlet, sablon!! és bármilyen tipp egyszerűen nem lesz tökéletes, itt-ott kilóg, elcsúszik, stb..
Időtöltésnek, jópofa játéknak kellemes, de ha igazán szépet szeretne valaki akkor úgyis megrendeli az eredetit.

Helga

Jandó írta...

A nyuszinagyon aranyos, az egyik kedvencem. Az ötletek szerintem is jók a levédéssel kapcsolatban. nagyon jó, és érthető a nyuszi készítésének leírása is, és hozzá a képek. Még az jutott eszembe, hogy hiába a leírás, meg minden, tudom, hogy ha megpróbálnám elkészíteni, egészen máshogy nézne ki, mint az igazi. Valahogy olyan, mint a kézírás. A saját rajzaim, varrományaim is mindig mások, nemhogy amit másolok. Igazi fércműveset úgyse tud senki más :).

Arien írta...

Ha jól láttam akkor el lehet késziteni a nyuszit? Mert én szeretném:) Persze csak magamnak, amúgy sem üzletelek.Jár hozzánk egy kislány, talán örülni fog neki.

Fércművek írta...

Nagyon köszönöm a hozzászólásokat! A név levédetésének anyagi okai vannak, mint ahogy sokminden másnak. :(

Arien , nagyon örülnék, ha megmutatnád a végeredményt. :))

Mismouth írta...

Sziasztok :)

Szerintem jó ötlet volt feltenni a nyuszkót :D
Egyrészt, aki igazi ügyeskezű, az valóban képes lemásolni képről is... és én úgy vagyok vele, hogy ha valami megtetszik akkor (nagy százalékban) eltudom készíteni, de NEM eladásra, és haszonszerzés céljából, hanem saját célra. És aki tényleg szereti ezeket a dolgokat csinálni, úgyis másít rajta egy kicsit - akarva, vagy mint Jandó írta akaratlanul. Igazi hamisítatlan fércművek nyuszkó csakis ITT lesz kapható. Csak itt adják hozzá azt az adalékot, csak azt a szeretetet, amitől fércművek-fércnyuszkóvá válik :)

Ameddig valaki forrásként és alapötletként használja a mintákat, semmi gond. Viszont aki abszolút ötlettelen és másokat másolva készíti el termékeit, amit árul is... azt csak sajnálni tudom...

könyveslány írta...

Először is nagy gratula az újabb megjelenési fórumhoz!
A levédetésnek (vagy a zsűriztetésnek) én is nagy barátja vagyok - főleg ha tényleg ennyire egyedi és újszerű teremtményekről van szó. Viszont az is igaz, hogy bárki bárhogy másol, abból még nem lesz igazi férc :-)

Era írta...

De aki nem ismeri az eredetit, az a másolatot fogja annak hinni, neki az lesz az igazi férc!
Nem fogja látni a különbséget, apró eltéréseket.
Akármilyen sokan is járnak ide olvasni, még többen sosem hallottak róla.
És esetleg a másolat elérhetőbb áron terjed el, mint az eredeti, ez mindennel így van.

Arien írta...

Náthásan is elkészitettem a nyuszkót:) Ha van kedved a blogomon megnézheted.
Találtam egy a tiédhez hasonló nyuszit a neten http://picasaweb.google.com/marcelamiopuzzolo/CuteStuffAranziAronzo#5387405434385496162 ezen az oldalon.

Évi kreatív oldala írta...

Nekem is nagyon tetszik! Lehet, hogy én is elkészítem egyszer!

Era írta...

Arien,

az is egy koppintás nyuszi, az eredeti Miffy nyusziról, aki Hello Kitty barátja.