2009. október 31., szombat

Halloween

Tudom, hogy itthon ez egy megosztó ünnep, de nekem nincs ellenemre. Az iskolában, ahol tanítottam volt angolos és németes rész is. A németesek mindig megtartották a Márton napot. Nekünk is kellett találni a környékén valami "angolszász" dolgot, hogy a mi gyerekeink se maradjanak ki a mókából, úgyhogy nekünk a Halloween jutott. A gyerekek sose panaszkodtak, hogy nekik két farsangjuk van. :))) Én pedig nagyon szerettem rá készülni. Így visszanézve nem tudom hogy volt energiám mondjuk egy fél iskolát feldíszíteni minden évben, meg feladatokat kitalálni és még be is öltözni. Nekem szép emlékek.

Innen csak az olvassa tovább, aki nem bánja a morbid humort, mert senki ízlését nem szeretném megsérteni!!!

És akkor egy kis gasztro. Mindenki ismeri a tévés celeb főzős műsorokat. Na ezek is megosztó műsorok. Volt egy idő, amikor néztem, de amikor a civakodás vette át a főszerepet, akkor már kevésbé volt érdekes és leszoktam. Viszont megihletett bennünket és a barátainkkal lejátszottuk a saját verziónkat. Persze nem egy hét alatt, hanem szép komótosan. Kisorsoltuk a sorrendet és amikor találtunk olyan időpontot, ami mindenkinek jó, akkor összeültünk. Tavaly Halloweenkor éppen rajtam volt a sor. Ezt a tököt kaptuk ajándékba a többiektől:


Akkoriban még nem volt minden dokumentálva,úgyhogy nincs mindenről kép, de azért mutatok egy párat.

Először is a menüt ki kellett találni:

Előétel: békakrém szottyadt boszorka ujjakkal (kézzel nem illik enni, na de a máséval...)
Leves: Vérben forgó szemek
Főétel: Kisérteties karóba húzott friss hús
Desszert: Sir Nyű tortácska

Néhány kép segítségül:





A Halloween-en kívül az is az apropó, hogy írok róla, mert idén újra indítjuk a versenyt. Mert pontozunk ám, meg minden. :) De idén válság van és ez a szabályokon is meglátszik. Ugyanis van megkötés. 5-en vagyunk. 5 embert kell vendégül látni 4000 forintból és ezt számlával igazolni is kell. :)) Írtunk egy rövid listát azokról a dolgokról, ami nem számít bele az összegbe, mert mindenkinek van otthon (pl. olaj, liszt, fűszerek, stb.) Kiváncsi leszek. :)) Ha Ti is, akkor szívesen megírom a válságmenüket, amikor aktuális lesz.


20 megjegyzés:

Hauser Mária írta...

Nagyon ötletes! Jó a halloween tök.

Theia írta...

Ezek a képek mennyire jók...! :-))) Recept nem jár hozzájuk? ;-)

Jutus írta...

Nagyon ötletesek vagytok!!Igen-igen,receptekre én is kíváncsi lennék.:P

Lukinyuszi írta...

Haláli! ;)

krisztallit írta...

Mi még - kimondani is szörnyű-1995-ben, kisorsolt filmcímek alapján főztünk, hasonlóan megszabott keretből. Az enyém egyszer a "A sipoló macskakő" volt.:-)Sajnos ma már nem igazán van az ilyesmihez társaság.

Mici írta...

Na ez hiányzik belőlem, ez a puritán vadság, hogy ilyen eszement dolgokat agyaljak ki. Illetve gondolom Ti nem is agyaltok rajta, hanem ömlik belőletek. Ezt iszonyúan irigylem.
A tök meg mestermű!
Ilyen boszorkaujjakat meg épp ma láttam valamelyik gasztroblogban, már nemtom kinél, de Limarától indultam. És azok az ujjak véresek. :S Brrr...

Kriszta írta...

Wow, de szuper!!! Én nagyon kíváncsi vagyok a válságmenükre!

Fércművek írta...

Tyű, különleges receptek nincsenek. A boszi ujjak leveles tésztából készültek, a végükön mandulával. (A kifestett köröm talán mogyoró volt...)
A leves sima paradicsomleves volt mozarella golyókkal, amibe nyomtam egy kis fekete olajbogyót, hogy kinézzen a levesből. :)
A kísértet kruplipüré volt. A nyársrahúzott husi pedig mézes-mustáros csirkemell.
A torta sima piskóta volt sok csokival és sima csokis muffin tetjét díszítettem a szörnyikékkel cukormáz segítségével. Hát ennyi. :)

Krisztallit: De jó a filmes ötlet! Régen mi is többet játszottunk. (Sőt úgy tűnik régen csak játszottunk meg ettünk és nagyon ritkán utaztunk, de mi ott is játszottunk meg ettünk. :)) )

Mici: A tök tényleg zseniális volt. Kis fűrésszel készítették. Azt hiszem arról készültek fázisképek is, csak nekem nincsenek meg. Egy csuda volt. És igen, azóta láttam, hogy az ujjakat mindenki süti. Pedig akkor még azt sem tudtam, hogy léteznek blogok. :))

Anais írta...

Belőlem sajnos nem mindig ömlik a vad kreativitás, úgyhogy továbbra is para, para, para! :-)

Jó látni a képeket azért... :))

Raindrop írta...

Az a béka... :DDDDD
Csúcs!
Baromi ötletes minden, és most sajnálom csak igazán, hogy nem látok bele jobban a konyhádba. :)

Zsuzsi írta...

Nahát, de jó ötlet :D

Lidércke írta...

A konyhai tevékenységeddel is le tudsz nyűgözni! :))) Hihetetlen, miket kreálsz! :D Nagyon szellemes (szó szerint is), humoros. :))

Fércművek írta...

Raindrop: Bármikor beleshetsz a konyhámba. :) De mostanában jobbára csak felfordulás van. :)

Rilla írta...

Hú ezek a sütik szuperek itt az utolsó képen! Köszi az ötletet elteszem jövőre :-) A boszi ujjak se semmi!
Mi pókos maffint sütöttünk, de mire lefotóztam volna a boszikák megették :-)

Rózsaszín pöttyök írta...

Engem nagyon érdekel!

Tegnap tartottunk Halloweent, de egy húszast elköltöttünk rá...

Ráadásul ha van olyan ötleted, mint a pöttyös palacsinta... Mindenképpen írd le ezeket az összejöveteleket!

:-)

Fércművek írta...

A pöttyös palacsinta sajnos nem az én ötletem volt. Raindrop blogjában olvashatsz róla, meg még nagyon sok minden szépről, fincsiről, hasznosról. :)

Edige írta...

Ez tök jó! Én várom a beszámolót.

Belinda írta...

Imádom a halloweent! Biztosan nagyon jól szórakoztatok. Nem akarsz írni a jelmezekről meg a többi dekorációról is? (Ha voltak.) A paradicsomlevesedet egyszer biztosan bedobom:)

niniel írta...

én szívesen olvasok a válságmenükről.
Nagyon jó, ha az embernek hasonlóan kreatív és vállalkozó szellemű barátai vannak:))

Kicsoda írta...

NAGGYON tetszik!!! nalunk holnap lesz utohalloween es en magabiztosan bementem egy kozzertbe etelfestekert, de nem kaptam, te hogy gyartottad a muffinokhoz azokat a csudaszin mazakat?