2009. december 29., kedd

Elhatározós

Azt hiszem többször utaltam rá, hogy az elmúlt év kapcsán van mit végig gondolnom. Nagyon hosszan tudnék írni arról mi minden történt, de akik végig olvastak, úgyis képben vannak. A többieknek is ott a lehetőség, hogy megnézzék honnan hová jutott a blog (is). :)

Az egész úgy indult, hogy a gyerekekről és az általam készített dolgokról akartam valami dokumentációt. Nem gondoltam volna, hogy ebben kitartó leszek. (Korábbi naplóírási kisérleteimből kiindulva. :) ) Ahogy azt se, hogy családtagokon, barátokon kívül bárkit érdekelne, amit írok.
A Meska is egy próbálkozásnak indult és már több fázison túl van. Az első lépés az volt, hogy de jó lenne, ha valakinek tetszenének, amiket készítek. Aztán jött az a fázis, amikor megörültem a felismerésnek, hogy ez a hobby már eltartja magát és megtérül az anyagköltség. Később, szép fokozatosan egyre nagyobb lett az érdeklődés és eljutottam a vásárba, hogy szemtől szembe áruljam a portékát. Egyik nagyobb élmény volt, mint a másik. Sokszor írtam és sokszor elgondolkodtam, hogy kell-e ezt ennyiszer, de mégis leírom, mert fontosnak tartom, hogy nagyon sokat köszönhetek Nektek olvasóknak, barátoknak, vásárlóknak, kedves ismeretlen ismerősöknek. Mert ha Ti nem vagytok, akkor a sok-sok kétség között biztos lett volna egy pont, amikor abbahagyom. Az éremnek - sajnos - két oldala van. Nagyon sok energiámat és időmet felemészti a Fércművek. Megpróbálom a szabadidőmben intézni a dolgokat, de ez ilyen tempó mellett, ami az utóbbi hónapokban jellemző volt, nem megy. Az egy eset, hogy szalad a lakás és nincs vasalt ruha, de a gyerekekre több idő kell. Úgyhogy elhatározásra jutottam. Nem kell megijedni, eszem ágában sincs abbahagyni a fércművekezést.
Még egy évem van, hogy Ambrussal és persze Barnussal itthon legyek. Ez nagyon rövid idő. Szeretnék valami egészséges egyensúlyt kialakítani, amibe belefér a munka is és a gyerekekkel töltött idő. Amíg ez a rövidke idő tart, addig nem vállalok megrendeléseket. A saját tempómban szeretnék kreatívkodni mindenféle stressz és külső megkötés nélkül. Úgy érzem, hogy még egy ilyen évem van, utána így vagy úgy, de bedarál a munka, azon már nem lesz mit gondolkodni. Természetesen a korábban megbeszélt dolgoknak mielőbb próbálok eleget tenni. :) Remélem megértitek és nem okozok nagy csalódást.

15 megjegyzés:

Lidércke írta...

Teljesen megértelek! :) Igazad is van. Az első a család. Ha megtalálod a megfelelő ritmust, akkor nem lesz lelki teher a fércműveskedés. Biztos, hogy sikerülni fog! :))
Azért hadd gratuláljak mindahhoz, amit elértél! :)

Judit írta...

Így is nagyon szép, izgalmas és tartalmas lesz a következő éved, biztos vagyok benne.A legfontosabb tényleg az, hogy a gyerekekkel legyünk, minden velük töltött perc kincs, mert utána már alig látjuk őket:(
Én is ezen elmélkedek mostanában, hogy visszafogom magam egy kicsit, nekem már csak pár hónapom van hátra.

kiseri írta...

De jóóó... kicsit aggódtam érted, látva ezt a tempót... a gyerekek az elsők, bár jó néha elszakadni tőlük, hogy aztán egy friss mamit kapjanak vissza, de ez a varrós-megrendelős világ nagyon be tud darálni... Kívánom, hogy találj egyensúlyt és sok-sok örömet abban, amit csinálsz!

a szóellenőr olyan vicces megint: ROPHOLO :)

anyahajó írta...

Tényleg villámtempóban történtek veled a dolgok! Legyen kedved szerinti a jövő éved!

Vacskamati írta...

Nagyon szorítok Neked, hogy az elhatározásodat tudd tartani és megtaláld benne a számításod... Tudod miért.. :D

(És az önző dög is kiszól belőlem: jaj, de jó, hogy nem vártam a megrendeléssel januárig.. :D)

Amúgy azt hiszem, hogy amit saját kedvedre és örömből varrsz, ugyanúgy megtalálja majd a szertő gazdáját. :)

Raindrop írta...

Örülök a döntésednek! :)
A két kis maszatosra gondolva, teljesen érthető. Ezek a legjobb éveik szerintem, kár lenne kihagyni.
A fércek meg úgyis megvárnak.

Csicsóné-Melinda írta...

Kedves Jutka!
Azt gondolom jó döntést hoztál!:)
Kívánok Nektek szeretetben gazdag,boldog Új Esztendőt!

Mici írta...

Sokmindent irigylek Tőled, többek között ezt a döntést is. Én is ilyesmiben gondolkodtam, de nem voltam elég bátor ahhoz, hogy kimondjam. Én úgy érzem nem kellenék, ha nem megrendelésre dolgoznék. Egy viszont biztos, kizárólag olyasmit lehet majd rendelni tőlem, amit már kipróbáltam, ami az enyém, ami én vagyok. Mondom ezt most itt Neked, aztán...
De bárhogy is lesz, az tuti, hogy a rendeléseket úgy veszem fel (és ez már működik!), hogy maradjon mellette özön időm saját magam megvalósítására, és legyen hely a lazításra is.
Remélem, hogy nagyon klassz lesz az elkövetkező egy éved, és aztán még sok-sok klassz év jöjjön!

Jutus írta...

Gratulálok mindahoz amit elértél eddig és nagyon okosan döntöttél hogy a családod választottad!Ha ezt a rövidke időszakot kihagyod,soha nem fogod tudni bepótolni!Nagyon gyorsan repül az idő,ki kell használni minden percet amit a csepségeiddel tölthetsz!!!

könyveslány írta...

Nagyon tisztelem az elhatározásodat - a kicsik mellett eszméletlen gyorsan megy az idő, kár lenne bármit elmulasztani belőle!

Micike, te meg ne beszéljél zöldeket! Kellesz nekünk cakum pudli :-D

BCili írta...

Kívánom, hogy sikerüljön megtalálni a kívánt az egyensúlyt a családod és a fércek között. Ahogy olvasom másnál is ez a legnehezebb feladat, de biztos sikerüli fog! Boldog Új Évet kívánok!

Juhizs írta...

Teljesen egyetértek Veled, és a többiek által leírtakkal is. :-)

muzli írta...

Gratulálok az elhatározásodhoz, őszintén remélem hogy be is tudod tartani legalább annyira, amennyire szeretnéd.

Krisztallit írta...

Egészen a bejegyzés végéig azt hittem más előjelű lesz a döntésed, gratulálok hozzá! Stresszmentes 2010-et kívánok! Az egy év az tényleg nagyon-nagyon rövid idő!

Anzsi írta...

Sok boldogságot kívánok Neked és a családodnak is! Teljesen megértem az elhatározásodat!
Örülök, hogy megismertelek! és továbbra is követlek :)