2009. december 1., kedd

Levelet kaptunk a Mikulástól

Már nem is tudom hol olvastam a kérdést, hogy mi újság az adventi kalendáriummal? Elsején adjuk oda vagy hatodikán hozza a Mikulás?

Ezen gondolkodám, amikor beugrott valami. Évekkel ezelőtt vettem egy J.R.R. Tolkien könyvet. Utána se néztem, hogy megjelent-e már magyarul. Én franciául találtam meg egy antikváriumban. Valami olyasmi a címe, hogy a Mikulás levelei. Ebben a könyvben összegyüjtötték a Tolkien által a Mikulás nevében írt leveleket a gyerekeinek. 1920-tól 42-ig minden évben kaptak levelet a gyerekek a Mikulástól, amiben mindenféle történetet mesélt ügyes-bajos dolgairól, a segítőiről, a puttyonpakolásról, stb. Már akkor is elvarázsolt ez az ötlet. Idén pedig összeállt bennem a kép.

Már korábban írtunk a Mikulásnak. Ma megérkezett a válasza és mellékeltem küldött egy adventi naptárat is. :)) (Szégyen vagy nem, Lego kalendáriumot. Régi vágyam volt. Tavaly, amikor apróságokat kerestem Barnusnak, a bolhapiacon rengeteg kis Lego alkatrészt gyüjtögettem a kis zsebekbe és nem sokkal utána láttam, hogy ez már létezik alapból is Legoéknál. Idén szembejött, nyeltünk egy nagyot az árát látva, de emellett döntöttünk. Hogy mennyire legós a család azt bizonyítja, hogy apa is egy Lego motort kapott a szülinapjára. :))) )

Szóval írt a Mikulás. Előkészítette a terepet, hogy nem találja égen-földön az ajándékot, amit kértek, de majd valami meglepetést biztos kitalál. Többször felhívta a figyelmüket arra, hogy szót kell fogadni és nem szabad hangoskodni, ha nem csak virgácsot szeretnének találni a kipucolt (!) cipőjükben. :)) (Ma többször felolvastam nekik. Fontos a nyomatékosítás. :) ) Persze bemutatta a segítőit is és leírta, hogy nagyon izgul, hogy idén is mindenkihez eljusson időben és nehogy otthon hagyjon valamit. :))

Ilyen borítékban érkezett:


Ez az ötletet adó könyv:


Nem mellesleg illusztrálta is a leveleket.

12 megjegyzés:

Evelin írta...

jaj de édes :D

Barbi írta...

Hát, nem is te lennél, ha nem találnál ki ilyen klassz dolgot! :D

Raindrop írta...

:)) Kicsit meg is hatódtam...

katafolt írta...

:-D
ezt a könyvet én is franciául ismerem,az unokahúgomnak olvastam
sok éve,és közben fordítani is kellet,hogy az én csemetéim is értsék.

Rózsaszín pöttyök írta...

Ez nagyon jó.

Tolkien jó fej volt.

Nemrégiben láttam az egyik gyerekeinek írt könyvét a Libriben. Talán ezt is megjelenteti valamelyik kiadó.

Puszedli írta...

Ezt nagyon jó volt olvasni..

Zsófi írta...

ez tetszik! Jó, hogy leírtad:)

Gyenyiszov O. Jelena írta...

nekünk sose írt vissza a mikulás :(
mi gyárottuk neki a leveleket ezerrel...de ő sose küldött....:(

Nina írta...

Brilliáns ötlet :)))
Van egy fotód a Lego adventi naptárról? :)

Lidércke írta...

Annyira rád vall. :) Nagyon bájos ötlet!

Kreativmano írta...

:D
nagyon kedves ötlet!

kökörcsin írta...

Mennyire elvarázsolhatta őket, amikor megérkezett a levél! Lehet, hogy még nekünk is fog írni a hétvégéig?