2010. január 5., kedd

Válságmenü

A feladat az volt, hogy 4000 forintból kell vendégül látni a barátokat. Nehéz feladatnak tűnik, pedig nem az. Max. nem túl egészséges, amit össze lehet hozni. :)) Már pontosan nem emlékszem, de volt egy listánk mi nem számít bele ebbe az összegbe, pl. liszt, cukor, olaj, fűszerek és 2 tojás, ami amúgyis van itthon mindig.

Rám került a sor szilveszterkor. Íme a menüm:

Francia hagymaleves volt az első fogás. A 80 dkg hagyma, a két húsleveskocka és 1 dl tejszín a szinte semmi kategória, de egy kicsit megdobta mellé a sajtos pirítós az összeget. De még így is belefért.

A második fogás az utolsó pillanatban rögtön kettő lett. Pár nappal az eset előtt akciós csirkecombra bukkantam 499 forintért, úgyhogy megörültem, hogy lesz hús a menüben. Gondoltam egy laza csirkepaprikás galuskával megteszi. Mert ahhoz nem kell sokminden. Vettem is mellé salinak egy kígyóuborkát. (Akciósan! :)) ) Vásárlás után visszamerültem az évvégi rendrakásba és egyszercsak szembejött egy ősrégi Praktika. Úgy alakult, hogy most inkább a recepteket vizslattam és akkor rátaláltam az uborkás, tárkonyos tanyasi csirke receptjére. Ez lett a második főfogás. Amikor készen lett a sültcsirke része, akkor a saját kiolvasztott zsírjába beledobtam egy fél kg krumplit köretnek. Elég bizarrul nézett ki, de jelentem ez fogyott el leghamarabb. :)

Na jó, lehet, hogy ez így nem igaz, mert az a desszert volt. :) Volt egy öteletem, de aztán ez is spontán alakult. Vásárlás közben a fúszeres résznél egy Kotányi füzetecske ugrott elém. Csupa számomra használhatatlan recepttel. Az egyik utolsó viszont megtetszett, mert nem kellett hozzá sok dolog. Ez volt a fahéjas parfé. Még előző este elkészítettem és mélyhűtőztem. Aki ismer tudja, hogy nem vagyok egy nagy fagyis, de ez még nekem is bejött.

A végén elővettem a számlákat és összeadtam mennyi volt az annyi és valahogy 2600 Ft környékén jött ki az egész. Mellé jeges tea volt jég nélkül.

Hogy miért nincsenenek képek? Az az igazság, hogy nagyon készültem, de elfelejtettem. Vagyis készült egy-kettő az utolsó pillanatban, de nem túl jó képek. (Anais barátnőm ismer. Már túl voltunk a levesen, kikészítve a főfogás, amikor megkérdezte, hogy nem akarod lefényképezni? Hiába, nem egy gasztroblogger veszett el bennem, az biztos. :) ) A történethez hozzá tartozik, hogy valószínűleg nemcsak az aznapi készölődés miatt, de hullafáradt voltam. Az este folyamán nem sikerült leküzdenem a holtpontjaimat, ki is dőltem mellőlük. Egyszercsak felmentem az ágyikómba és elájultam. Arra sem emlékszem mikor mentek el. Ezen a fórumon is elnézést kérek mindenkitől és megígérem, hogy legközelebb nem főzök, viszont 3 napig alszom, amikor jönnek és magamnál leszek minden szinten. A Wii teljesítményemet sem ecsetelném, mert nem jut eszembe a pocséknál rosszabb jelző és még az is bók lenne arra a teljesítményre. :)) (Csendben megjegyezném, hogy minden játék után arra jutok, hogy szeretnék egy Wii-t. Például gyakorlásra. :) )

8 megjegyzés:

Cicurka írta...

Buék! Klassz! Az idei szilveszterkor én is hasznosítom a tapasztalataidat! Köszi!:*)

Puszedli írta...

Ez remek menü lehetett! Ügyesen kihoztad! :)

Rózsaszín pöttyök írta...

Na, de mi volt a fahéjas parféban?

Krisztallit írta...

Halkan megkérdezhetem, hogy mi az a Wii?

Marcsi írta...

Ennyi finomság után egészen megéheztem! Ja... a Wii-re én is nagyon kíváncsi lennék.

Anais írta...

Tényleg felhaborito hogy hajnal 3-kor kidoltel, Darling! :))) nem hiszem hogy valaha ezt mug tudjuk bocsajtani Neked... (sóhaj:)


ui.: cuki szoellenor: fairitie

Fércművek írta...

Még jó, hogy előtte lehúzgáltalak benneteket a műhelybe. :)) Láttam ám, hogy piszkosul akartátok. :))))))))))))))

Fércművek írta...

Majd leírom a fehéjas parfé receptjét. :)