2010. február 18., csütörtök

Gyűrűkről és alapokról

Az ember azt hinné, hogy a bárminek a készítése a nehéz feladat, de mostanában azt tapasztalom, hogy az alapanyagok beszerzése néha sokkal nagyobb kihívás. (És nem csak azért, mert rengeteg időt vesz el.) Persze zöldfülű vagyok a javából, van még mit tanulnom, de akkor is piszkosul idegesít, hogy valamiből vagy megveszek ezer darabot és akkor van utánpótlásom, vagy mindenki vonogatja a vállát, hogy nem tudja mikor lesz az a bizonyos dolog, nem tudni lesz-e ugyanolyan egyáltalán valaha esetleg ez volt az utolsó szállítmány és többet nem is lesz ilyen. A "gombolás" elején pl. ilyen volt a gyűrűalap. Örültem, hogy egyáltalán találtam hobbi boltban. Aztán sokszor nem találtam és akkor kerestem egy nagykert. De ott is hol van, hol nincs. És akkor is mindig más. Volt már, hogy valaki kicsi gyűrűt kért, volt, aki nagyot és hacsak nem halmozok fel készletet, nehéz kiszolgálni az igényket, mert még az erre szakosodott helyek sem tudják garantálni az állandó készletet. (Arról nem beszélve, hogy oda nem lehet beugrani egy-két darabért.)
Aztán így jártam a hajcsatokkal is. Az első alkalommal Amerikából rendeltem, itthon nem találtam még. Aztán másodszor is, harmadszor is, de mondanom sem kell, a postaköltség sokat dobott rajta. :( Aztán itthon elém ugrott néhány arany színű. Mondtam is magamban, hogy veszek ugyan belőle egy pár darabot, de nem hiszem, hogy valaha elhasználnám. Kinek kell arany? De azért egy-két párat betettem a kosárba és vártam az amerikai ezüstöket.
És akkor egyszercsak eszembe jutott a régi egyforintosunk. Ami arany színű volt és kerek és gondoltam megér egy próbát. :))) Aztán a többi jött utána. :)
(Azért megkérdeztem egy szakembert, hogy melyiket ne ragaszzam fel evvel szentségtörést elkövetve. Úgyhogy ha 1967-es 10 filléres kerülne az utamba, inkább megörvendeztetnék vele egy numizmatikust. :) )



A nyuszkós szőrös mellett természetesen készültek teddy gyűrűk is, úgyhogy a "kollekció" akár bunny & teddy néven is futhat. ( A páros, állatos csatok Noé bárkája néven fognak futni. :) )


Színekre vágytam ebben a nagy szürkeségben és mivel előkerültek a műbőrök a zsebrémek miatt, gondoltam azokkal is teszek egy próbát, mert hihetetlen szép színek vannak a készletemben. Háááát, csúfos volt a kudarc, mert a műbőr bizony törik a prés alatt, úgyhogy ez a project hamvában halt. Pár napra rá eszembe jutott, hogy egyszer kaptam pici bőrdarabokat - köszi Ninó :) - és kiderült, hogy a legvékonyabbakat viszi a prés, úgyhogy most természetesen kis darab élénk színű bőrökre vágyom, mert szerintem nagyon szépek. :))


Egyébként vasárnap WAMP, egyelőre ezért nem töltögetem a boltot. :)

10 megjegyzés:

Reyca írta...

Nagyon jól néznek ki a szőröskék! :-)

(Kisebb, vékony bőrdarabkák szoktak lenni csomagban az Üllőin a nagy Hobby Művészben.)

Barbi írta...

A bőr gyűrűk tényleg nagyon szépek! :)) A pénzes csat pedig nagyon nagy ötlet! :)

videkek írta...

Mekkora ötlet a pénzérmés csat! Nagyon klassz, és retrovonalon abszolút nyerő! Gratulálok az ötlethez, isteni! (Off: Engem egyszer külföldön egy ötforintos mentett meg, mikor leszakadt a nadrágomról a gomb, és hirtelenjében egy cérnával betekert érmét varrtam a helyére...)

Babra írta...

Szuperek! A bőrös gyűrűk tetszenek a legjobban! Úgy néz ki én is kinézek a Wampra, majd meglátogatlak:)

Babra írta...

Ja és a bőrdarabkák engem is érdekelnének, gyöngyhímzéshez nagyon jó lenne! Nekem még nem sikerült felderíteni hogy hol lehet kapni...

krisztallit írta...

Háát, nekem ez a pénzes csat nem annyira jön be így "a'la nature". Igazából nem szívesen hordanék egy koszos pénzdarabot valamelyik testrészemen.
Tedddy gyűrű viszont király!

Lidércke írta...

Épp tegnap mondtam a férjemnek, hogy 2 Ft-osokból csinálhatna nekem gombokat... :))) Nem ugyanaz, mint a te ötleted, mégis van némi átfedés megint. :)
A bőrgombok mesések! :)

colette írta...

:-))))
A pénzes nem jön be, nemzgolyókkal nyakláncnak felfűzve jobban:-)))
A szőrösök nagyon szépek viszont.
A bőrnél nagy mosoly ismét, az enyémek holnap lesznek készen a gombbehúzónál:-(, de a hétvégi alkotónapra szánom őket, továbbgondolásra!

csj írta...

Nagyon cukik ezek a szőrösek! És jópofa, hogy a régebbi pénzeket is bevetetted!

agicaa írta...

:)
Ugyanilyen pénzes fülbevalókat meg gyűrűket hordok, mint amiből csatot csináltál.:)
Nagy sikere szokott lenni!!:D