2010. február 16., kedd

Két éves a könyökhuszár

Drága Ambrus ma két éves lett. El is terveztem, hogy majd mutatom az emeletes tortáját, a könyvét, de az egyik rosszabb lett, mint a másik. Ember tervez...
Nem csak neki, hanem Barnusnak is ünnep volt, mert nem ment oviba, hanem elballagtunk a helyi művházba délelőtt, hogy megnézzük életük első bábelőadását. Nem voltak illúzióim, de tulajdonképpen elsőre nem volt rossz az a majdnem 40 perc, amit kibírtak. Manócska, Mazsola és a többiek voltak porondon és meglepett, hogy engem is szórakoztatott. :)

Az utókornak azért teszek fel képet a jóképű kétévesünkről. :)


Tavaly már írtam róla, hogy mielőtt még komolyra fordult ez a kreatívkodás, volt egy álmom, hogy a gyerekeimet majd magam készítette ajándékokkal is meglepem a jeles napokon. Úgy képzeltem, hogy karácsonyra egy állatkát varrok nekik, a szülinapjukra pedig egy mesekönyvet írok, rajzolok. ( Ezt követtem el tavaly Barnusnak. ) Az állatkák már viszonylag hidegen hagyják őket, az már szinte természetes nekik, de a könyv még újdonság. Úgyhogy készültem én Ambrusnak is, de elkövettem egy rakás apró hibát és a végeredmény nem lett olyan, amilyennek elképzeltem. Ott kezdődött a dolog, hogy gondoltam lelaminálom az oldalakat, hogy minél kevesebb kárt tudjon benne tenni, mert ő a nagyon érdeklődő, de eléggé romboló korszakában leledzik. Viszont előtte egy kicsit festettem is a történet egyik szereplőjét - Pacákot, a jóravaló foltocskát -, amitől a lap hullámos lett és ami a laminálás alatt csúnyán összegyűrődött. Szóval lesz második kiadás, mert amúgy tetszett nekik a történet - már háromszor elolvastuk.

Azért megmutatom a szereplőket:


És egy kis részletet:



És hogy miért könyökhuszár? Talán nem haragszik meg, ha elárulom, hogy van egy nagyon furcsa szokása egészen kiskorától. Akkor nyugszik meg, az ad biztonságot, hogyha foghatja a könyökömet. Régebben csak az enyém volt jó, de most már majdnem minden közeli rokon könyökével jó barátságot kötött. Ki érti ezt? Arra is kiváncsi lennék, hogy mikor növi ki, mert volt már, hogy nyílt sebek voltak a könyökömön a sok használattól. :) Nem is olyan régen volt egy zsebrém, akinél azt írtam, hogy a lányokon először a szempillájukat nézi meg. Na Ambrus a lányok könyökét fogja, az tuti. :))

27 megjegyzés:

bambiviki írta...

Isten éltesse Ambrust!!!
Az én kisebbik fiamat mi cicihuszárnak hívjuk, és csak én vagyok a megfelelő célszemély számára :), Ő vajon mit néz majd meg elsőként a lányokon?! :))

krisz írta...

A könyv óriási!Majd ha megjelenik nyomtatásban ne felejts el minket is értesiteni róla!!!!
És bolodg szülinapot a nagyfiadnak!

Julcsi írta...

A Jóisten éltesse a fiatalurat!

Annás írta...

Isten éltesse a nagyfiút! Tényleg jóképű kis fickó :) El fogják nézni neki a csajok a könyök-mániát...

Zsukka írta...

Isten éltesse Ambrust :o)!

Annyira jót mosolyogtam ezen a könyök-dolgon, hogy meg is kérdezték itthon, min vidulok ennyire. Érdekes, hogy a gyerekek mennyire vonzódnak a csücskökhöz. Nálunk szerencsére párnák és takarók elégítik ki ezt az igényt, lehet, hogy az én fiam majd a lányoknál rögtön az ágyneműjüket akarja megnézni ;o)))?

Lidércke írta...

Isten éltesse sokáig Ambrust! :)) Tündérpofi. :)
Andorom a nyaklámcomat fogta, amikor kicsi volt, Petesz és Mici a hajamat. Vígasztaljon, hogy a könyöködből legalább nem tudnak kitépni! :D

Eszméletlen jók a rajzok! Lesz könyved is, mármint kiadva? :)

könyveslány írta...

Mindenféle szépek és jókat a nagyfiúnak!
Enyém pindur a nyakamba szokott kapaszkodót keresni mind a tíz körmével... És igen, már nekem is voltak hadi sérüléseim :-)

Mehike írta...

Boldog Születésnapot Kívánok az Ünnepeltnek.
A könyv nagyon tündéri.Jó ötlet a gyerekek ez az ajándék.Biztos, hogy más ilyet nem kap.

Barbi írta...

Milyen jóképű és édes a huszárod! Nagyon sok boldogságot Ambrusodnak!
A könyöksztori nagyon aranyos, a mami pedig nagyon kreatív (de ezt eddig is tudtuk)! :) Puszi!

hordosv írta...

Isten éltesse Ambrust sokáig boldogságban és egészségben. Szerintem nagyon hasonlít rád:)

cirmocska írta...

Hogy te milyen kreatív anyuka vagy! :) A kicsi legény meg tényleg jóképű! Boldog születésnapot neki! :)

Vacskamati írta...

Isten éltesse a nagyfiút! :D
Állati lett a könyv, szívesen végiglapoznám, gyűrődés ide vagy oda.. :D (Tényleg fel kéne venned a kapcsolatot valami kiadóval.. :D)

brigi írta...

Isten éltesse sokáig a kis huszárt!
Én nem mertem bevállalni a minden ünnepre saját ajándékot. (Bár a tavaly karácsonyra készített mackóval még most is együtt alszanak! :))) Úgyhogy nálunk az ünnepelt által választott közös program a meglepi.
Mindkét könyved nagyon tetszik! Szerintem is érdemes lenne kiadatni!!!

Krisztina írta...

Szia! Nagyon boldog szülinapot a kis-nagy fiadnak! A könyv nagyon szupi és a történetek is nagyon aranyosak.
Én is terveztem, hogy Zsombikámnak varrok valami állatkát a szülinapjára, de már az ő számára is természetes, és már nem meglepetés egy újabb figura(a csúnyácska cicáját amúgy sem múlhatja felül semmi).
Szép napot!
Kriszta

muzli írta...

Isten éltesse a fekete szeműt. Óriási ötlet a könyv, nagyon tetszik.

Belinda írta...

Isten éltesse a kishuszárt, legyen belőle szép nagy huszár! :)
Jó a könyv, miért nem keresel vele kiadót? "Próba cseresznye."

Timici írta...

Isten éltesse a kétévesedet, csodaszép kisfiú, büszke lehetsz rá!!! A könyv pedig nagyon ötletes a rajzok szuperek, a történet vicces, szóval naná hogy tetszik nekik, nekem is tetszik.:o)

Betti írta...

hát, ez a srác tényleg nagyon jóképű! az oviban majd nem győzöd hordani a lányok zsúrjaira :)

sok egészséget, boldogságot, örömöt a születésnaposnak!

PI írta...

Boldog szülinapot!

Klendi írta...

Nagyon boldog szülinapot kívánunk Ambrusnak!
http://www.youtube.com/watch?v=whPYqCbkfuI

Az én fiam a fülemre van rásülve!:)

Mici írta...

És és én hol voltam amikor ez a bejegyzés kikerült az éterbe? Tök véletlenül láttam meg másnál. :( Nem örültem volna, ha ebből kimaradok. Pedig a sörényes, uszonyos vízilótól majdnem leestem a székről, a lódarázs pedig nem okozott kisebb nevetőrohamot. Annnnyira de annnnnyira tetszik!
Boldog szülinapot a kisembernek!!! Dorián is üzeni, nagyon megszerette, amikor találkozott vele!
Amúgy tudod Dorcim is könyökhuszárszerű volt. De valahogy egyik napról a másikra leszokott róla. Nem mondom, hogy hiányzott, bár egy pár nap/hét után feltűnt, de azért nem sírtam vissza én sem. De valahogy az a régi mozdulat, hogy a könyökhajlatomba teszi a mancsát, és ráhajtja az alkaromat (becsukja), az a mai napig létezik, csak módosult, és nem teljes.

borSHEka írta...

Torta?? Ajándék?? A szuper könyv tulajdonosa nőjön még nagyobbra, az anyukája rajzoljon még neki sok-sok hasonló firka-irkát! Ez az, amit úgysem fog elfelejteni soha, én legalábbis még mindig emlékszem nagyanyám személyre szabott meglepetéseire...

borSHEka írta...

Ezt elfelejtettem : )))
Nem számon-kérős kérdések voltak ezek, hanem amolyan viccesnek szánt idézet. : )

Judit írta...

Boldog szülinapot Ambrus:)
Mi is voltunk azon az előadáson:)

Fércművek írta...

Mindenkinek köszönjük a kedves szavakat!!! Ambrus mindenkinek küld egy könyökpuszit. :))))

Judit: Ne má', hihetetlen kicsi ez a mi kis falunk. :)) Pedig jó lett volna összefutni. :) Na majd legközelebb megkérdezem jártok-e arra, ha megyünk. :)

Raindrop írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Raindrop írta...

Olyan jól tudsz rajzolni...
De komolyan!
Csak lesek, honnan szeded ezeket a hiper jófej állatokat! :D
Már a tavalyi könyv is elképesztő, de ezek az állatkák talán még inkább tetszenek!

Ennek a nagyon jóvágású fiatalembernek pedig hosszú és boldog életet kívánok! :*