2010. május 20., csütörtök

Évente két napilap

Sokféle szeretet létezik. Van, akit nem úgy szeretek, ahogy megérdemelné és van, aki nem úgy szeret, ahogy megérdemelném. Van, akinek még sosem adtam puszit, ölelést, mégis fontos nekem és nagyon szeretem, és van, akinek mindig adok, többet is. Van, aki messze van tőlem, de lélekben nem is lehetne közelebb, mindennap érzem, hogy velem van. Van olyan is, akivel még nem is találkoztam, mégis azt érzem, hogy szeretem. A szeretet nem túl racionális. Szinte mindenkit máshogy és másért szeretek. A fenti sorokkal ellentétben nem sokat szoktam ezen gondolkodni, tegnap este mégis eszembe jutott. Hirtelen beugrott egy négy évvel ezelőtti érzés. Általában nem túl jó a memóriám. Sokmindent szándékosan felejtek el vagy legalábbis próbálom, de vannak, amik tényleg egyszerűen kiesnek egy pár év után. Vannak azonban pillanatok, amik örökre megmaradnak. Ilyen az is, amikor Barnus megszületett és összenéztünk Lacóval, hogy ez AZ az érzés. Amit a szüleink a születésünk óta éreznek. Nagyon felkavaró volt. Volt abban minden. Szeretet, szerelem, féltés, kötelesség, felelősség, csodálat, minden. Mázsás volt hirtelen a súlya és mégis csak annyi maradt meg utózöngének, hogy ez valami másfajta szeretet, ami beköltözött az életünkbe. Nem akarom túlromanticizálni a dolgot, de tényleg semmihez nem fogható. Sokkal komplexebb az összes többi szeretet fajtánál, amit addig tapasztaltam. 4 évvel ezelőtt lettem anyuka. Igaz, hogy előtte a pocakomban volt, technikailag onnan kellene számítani a dolgot, de ez az érzés csak a születése után ért utól.

Lehet, hogy disznóság, hogy magamról írok ahelyett, hogy szétkürtölném, hogy van egy kedves, jóképű, okos, huncut, akaratos, de kitartó tündér fiam, aki ma lett 4 éves. Erre azt szoktam mondani, hogy ilyen anya jutott. :))

Mindenesetre boldog születésnapot kívánok a mi drága Barnabásunknak!

Egy kis magyarázat a címhez. Nem tudom, hogy el fogja-e olvasni valaha ezt a blogot - mostanában eszembe jutott, hogy vajon meddig tart ez a dolog az életemben - de elárulom egy hosszabb távú tervemet. A születése előtt már eldöntöttem, hogy minden születésnapján megveszek egy aznapi napilapot - Népszabadsággal kezdtük, úgyhogy amíg van, az lesz :) - gyüjtögetem szorgalmasan, majd a 18. szülinapjára beköttetjük neki emléknek. Mi minden történt az ő nagy napjain itthon és a nagyvilágban. Remélem nem fogom elfelejteni és neki meg tetszeni fog. Amióta Ambrus is velünk van, természetesen minden évben két napilapot kell megvennünk. :))

Megyek, még gyorsan sütnöm kell egy tortát. :)

24 megjegyzés:

Zazálea írta...

Mi Tokaji aszút vettünk a gyerekeink születésekor, a 18.-ig őríztük (mi korán kezdtük , tudod), együtt bontottuk meg, együtt ittuk meg... :o)))

Julcsi írta...

Isten éltesse őt! És neked meg, hogy érezd még sokáig ezt a sokrétű szeretetet. Innen is, onnan is:)

Nasi írta...

Sok boldog születésnapot a kisfiadnak :) Nagyon meghatódtam a bejegyzéseden, főleg azért is mert nekem is ma van a születésnapom :)

agika írta...

Nagyon boldog 4.szülinapot Barnusnak!
Nekem is két kisfiam van,ismerős ez az érzés:)

A napilap tök jó ötlet,hogy ez eddig nekem miért nem jutott eszembe?:-O

Névtelen írta...

Boldog szülinapot a kisfiadnak! :)Én is ma ünneplek, csak épp a 20.-at :)Az újságok beköttetése jó ötlet, én örültem volna egy ilyennek:)

Flier Judit írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

Sziranszki írta...

Boldog születésnapot a nagyfiúnak! Nagyon helyes ötlet a napilapok lefűzése!

Krisztallit írta...

Nagyon eltaláltak ma a soraid. Mi is vettünk a születésük napján újságot-többfélét az objektivitás kedvéért. Lehet, hogy nekünk is be kellene vezetni az éves beszerzést. Szeretettel kívánok sok boldogságot mindegyikőtöknek. :-))

Judit írta...

Sok puszit az ünnepelt fejére:)))

Tobber írta...

Boldog születésnapot Barnusnak!
Sosem értettem, miért az aznapi újságot teszik el a szülők, hiszen ami a születése napján történt, azt másnap írják meg az újságok, nem? :)

Zsuzska írta...

Isten éltesse a Nagyfiút és az Èdesanyját is! Mennyire szépek a gondolatok, amiket írtál, jó volt elmélyedni bennük. Ugyan még nem találkoztunk, de azt hiszem, én szeretlek Téged, szeretem, amit csinálsz, persze a Nyuszkót is, akit kaptam Töled, a gondolataidat, képeidet. Köszönöm. Nagyon boldog születésnapot!

Fércművek írta...

Köszönjük a jókívánságokat! :)

Tobber: Igen, valahol jogos az észrevétel, bár az időt tekintve az a fontos, hogy azon a bizonyos napon mi volt hír. Egy nap ide vagy oda nem sokat számít 18 évvel később. :)

Ha már itt tartunk, nem ennél a születésnapnál, hanem az enyémnél akartam írni arról a meglátásról, hogy néhányan úgy gondolják, hogy a születésnapkor a gyereknek kellene köszönteni a szüleit. Szerintem ebben is van valami. :)

Ejjkukk írta...

:D Sok boldogságot és népszabit a kis huncutnak!

Lidércke írta...

Isten éltesse sokáig a Fiatalurat! :) Téged is, és írj még sokszor ilyesmit! :))
@-'-,--
(A szóellenőrző: acakessi - ez nem egy kínai zsebrém neve? Picit ferde szemmel, kilógó fogakkal... :D )

Csigi írta...

Nagyon boldog szülinapot a nagyfiúnak!

Agnes. írta...

Szia:)

Boldog Szulinapot a kisfiadnak es Neked:)
Olyan szepen leirtad, hogy az jutott eszembe a szuletesnap lett a koldokzsinor harmotok vagy negyotok kozott, ettol mas, nem elvagva lett, hanem osszekot latvanyosan:)

Milyen tortat sutottel?

babicsek írta...

Boldog Szülinapot a kis ünnepeltnek:D Az újságos dolog nagyon aranyos és kedves ötlet.Én azt tervezem,h ha majd egyszer lesz gyerekem,akkor akkor egy éves koráig naplót írok,minden napjáról valami kis apróságot,és 18. szülinapján majd megkapja:D

Tündérlátta írta...

Boldog születésnapot!

zseniko írta...

... ilyen anya jutott... és milyen jó neki, hogy ilyen anya jutott!!!
Jó egészséget mindannyiótoknak, szeretettel
Enikő

Emi írta...

Boldog születésnapot neki. És ez tényleg egy kedves dolog. :) Sok sikert. =)

juditti írta...

Sok boldogságot kívánok nektek! Szép, hosszú életet a kisfiadnak! :-)
Nekünk ma a 10. házassági évfordulónk van éppen. :-)

Borsheka írta...

Felelőtlen, balga, odavetett ígéretnek tűnhet, (emlékeztess nyugodtan, ha elfeledkeznék róla, ugyanis rohamosan öregszem) mégis komolyan mondom: szólj, ha elérkezik a beköttetés ideje, nagyon szívesen segítek : )) Persze csak ha te is úgy gondolod : )
Nőjön nagyra az akaratos huncut fiad! : )

LNóri írta...

Tényleg kirázott a hideg ahogy olvastam :)
és már alig várom, hogy megismerjem ezt az érzést.
Puszi is boldog születésnapot Nektek.

csipkelelkű írta...

Boldog születésnapot a kisfiúnak!
És köszönöm ezt a bejegyzést.