2010. május 6., csütörtök

Nem csináltam semmit

Bár ez így nem igaz teljesen. Már korábban írtam, hogy mostanában az olvasás nem játszik központi szerepet az életemben. Valahogy nem fér bele, mint annyi minden más sem. Voltak időszakok, amikor faltam a könyveket, jöttek-mentek a nagy könyv élmények. Biztos írtam már, hogy gyerekkoromban a Végtelen Történet volt, amit egyszerűen nem tudtam letenni, egy nap alatt végeztem vele, imádtam. (Csak később jöttem rá, hogy Barnabásom nevét is ez a könyv ihlette. :) ) Az már kiderült jópárszor, hogy semmivel kapcsolatban nem nagyon ismerem a mértékletességet. Most megint elkapott a gépszíj. Már utaltam rá, hogy egy gyenge pillanatomban mondtam Lacónak, hogy érdekel az Alkonyat, amikor kérdezte, hogy mit nézzünk itthon. Először nem is értettem, de nagyon magával ragadott. Ami azért volt meglepő, mert korábban a gyomrom forgott a vámpíros filmektől. Az Interjú a vámpírral idején emlékszem 3-szor próbálkoztam vele, mert mindenki dícsérte, de egyszerűen képtelen voltam megnézni, nemhogy elolvasni. De valahogy ott motoszkált bennem az a nem túl sok információ, amit a Twilight-ról eljutott hozzám, hogy tini film, amiért sokan rajonganak, csak megbírkózom vele. A héten visszahívtak dolgozni is és én régebben is elolvastam az aktuális gyerek kedvenceket, hogy tudjam miért vannak oda a gyerekek. Azt viszont nem gondoltam volna, hogy rövid határidőn belül - tegnap előtt - már a könyvesbolt felé veszem az utamat. Ahogy azt sem, hogy másnap belekezdek és tegnap estére már végeztem is vele. Lehet, hogy nem a legigényesebb irodalmi alkotás, de nagyon hálás vagyok neki, hogy újra átélhettem azt az érzést, hogy egyszerűen nem tudok letenni egy könyvet és ha máshogy is alakult, csak azt vártam, hogy újra a kezembe vegyem. Régebben fordított volt a helyzet, előbb a könyv, aztán a film, de most valahogy ezt sem bántam, mert ugyan a film visszaadja a könyv hangulatát, de a könyv sokkal több, úgyhogy külön élveztem, hogy a történetet még árnyaltabbá tette a sok új információ.


Most már dolgoznom kellene, de félő, hogy ma is egy könyvesbolt felé vezet az utam. Viszont bölcsebb leszek és beosztom kis adagokra az olvasnivalót, hogy tovább tartson. :)

Egyébként nem tudom eldönteni, hogy ez ciki vagy sem, mert hangosan hahotáztam az összes - jogos - kritikán, de mégis nagyon tetszik. :))

Ja, és külön bónusz - persze tudtam, hogy felesleges kör, de hogy hamarabb hozzájussak a következő kötethez - tegnap könyvtárba is mentem és ugyan a New moon-t nem sikerült megszereznem, de három másik könyv jött velem haza. (Meg is jegyezték, hogy régen láttak már. :)) )

19 megjegyzés:

Piroseper írta...

Az én érzéseim a könyvvel kapcsolatban elég vegyesek...
Amikor először olvastam, akkor szintén nem tudtam letenni és néhány nap alatt a többit is felfaltam angolul.
Aztán a magyarul újraolvasásánál csalódtam benne, mert nem adott többet. :)

Jó olvasást! Jó látni, hogy másokat is hullámban kap el az olvasási vagy éppen alkotási kedv. :)

Grety-G írta...

Helló!
Ez a film tényleg nagyon jó.Nem csak a történet ..a képek ,a színek nem egy szokványos film.Én tök véletlenül a HBO-n kezdtem el nézni előtte nem is hallottam a filmről. Először el is akartam kapcsolni de végül úgy ahogy leültem végignéztem.
A könyvet is el fogom olvasni ,nagyon kíváncsi vagyok rá.

katafolt írta...

Elolvastam én is,ha már a lányom annyira szerette.Férfiasan bevallom,halálosan untam.Azt viszont megértem,hogy a tinik mit esznek rajta.Hogy te mit,azt ,mondjuk,nem annyira :D,de tetszik,hogy így felvállalod :).

Zsuzska írta...

Szervusztok!
Itt is egy Twilight rajongó. Az elsö hármat megkaptam, a negyedik megvan vadfordításban, át is tudom küldeni, ha kell valakinek. Ami engem a könyvben nagyon megfogott -és ellenben a filmben nem nagyon jött át - (valahogy nem bírok megbarátkozni Robert barátunkkal) - az a mérhetetlen szeretet-imádat-tisztelet, amit ez a fiú érez Bella iránt. Az az ösi, mély vonzalom, és a majd száz éves tapasztalat, a "régi iskola" hatása, a jólneveltsége, a viselkedése, ilyen vejet szeretnék a lányaimnak. Na jó, nem kell vámpiroknak lenniük ;O)

Fércművek írta...

Gondoltam, hogy megosztó a film és a könyv is, sőt azon is gondolkodtam, hogy írjak-e róla egyáltalán, de hát ez is én vagyok. :)))

Fércművek írta...

Ja, egyébként hogy faltátok fel angolul? Csak mert az egyetlen horror ebben a könyvben az ára és gondolom az angol is hasonló lehet...

Angel írta...

Na most, felkeltetted az érdeklődésemet. Eddig sokmindent hallottam róla, de azt nem gondoltam volna, hogy el fogok játsazni a gondolattal, hogy elolvassam :)

merci írta...

wlcome to the club:)
én pont úgy jártam vele, mint te, aztán 1-2 hónap(!) alatt lecsengett a dolog, de most is nosztalgiával gondolok az élményre:)

Monee írta...

Szia!

Először a filmet láttam, nem értettem mi ez a nagy zsogás körülötte. Bevallom, nekem a film nem tetszett. Aztán fogtam a könyvet, úgyis szeretek olvasni, hát miért ne?! Meglepően jó volt és meglepően más. Szerintem a könyv sokkal mélyebb, sokkal árnyaltabb benne Edward és Bella kapcsolata, még akkor is, ha nem épp egy hatalmas mélységeket és magasságokat megjáró filozófikus történet. Könyv jöhet, a film mehet. 1 hét alatt elfogyasztottam az összes eddig megjelent könyvet, most készülök újra olvasni. A breakig dawn különösen tetszett. :D
Hogy hogy olvastam?! E-book nyomtatva.

Szép napot!
Monee

hordosv írta...

Hát én mindig újra olvasom, ha épp rossza a kedvem. Otthon megvan gépen elektronikusan, írj, ha küldjem neked a többi részt is.
Én is ilyen férjet akarok a lányomnak, a fiamat meg erre nevelem:)

E.M.A.K. írta...

:) én örülök a posztnak, mert én is olvastam és hasonló élményekkel, gondolatokkal vagyok vele kapcsolatban. Felfaltam az első hármat, aztán kicsit csalódtam a filmben, de várom a folytatást. :)
És megvallom, a könyv első sorainál olyan nosztalgia fogott el, újra tininek éreztem magam. Jó volt visszamenni!!!

VirgArt írta...

Ezt el sem hiszem! 90 perce a youtubeon lógók és nézem a filmet!
Köszi, Judit!!! Egyébként eszembe sem jutott volna rápillanatani sem.
Nagyon tetszik!!

csipkebogyo írta...

Szia Judit!
Egészen pontosan 15 fontot kértek a 3. részért.A kozmetikus barátnőmnek küldtem postán Angliából. Érdekel?

krisz írta...

A Végtelen történet nekem is nagy kedvencem.Igaz már kamaszfejjel olvastam,de igy sem tudtam letenni.Kicsit olyan is volt mint a Antoine de Saint-Exupéry Éjszakai repülése,hogy olyan szépen van megirva egy-egy mondat amiért 2x3-szor is újra olvastam,és csak aztán haladtam tovább.
Sajnos mostanában én is keveset olvasok.Lehetőségem sincs dúskálni a könyvekben,mert az angolom messze nem olyan jó,de ha valami a kezembe kerül azzal néhány nap alatt végzek.Hiába próbálom,nem tudom beosztani.(Ilyenkor aztán edédre is csak valami gyorsat eszünk.)
Érdekes mert épp a hétvégén ajánlották a Twilightot,hogy próbájam meg,de én sem szeretem a vámpiros filmeket,könyveket.Most azonban a Te beszámolód olvasva nagyon fellelkesedtem.Köszi!

Barbara írta...

Hmm..én a 25 évemmel is kicsit cikinek érztem, hogy kb 2 hét alatt ledaráltam az első 3 részt, a negyediket pedig tinilányokat megszégyenítő elszántsággal kutattam fel angolul :) Ez tényleg valami olyasmi, mint a Végtelen történet, mintha az ember átléphetne egy kapun és egy időre maga mögött hagyhatná a valóságot. Utána egy Coelho-t olvastam, ami szintén szuper volt, de a két élmény összehasonlíthatatlan. Hát, örülök, hogy nem csak nekem vannak ilyen titkos szenvedélyeim :D Egyébként én is akkortájt olvastam, mikor nem nagyon ment a kreatív munka, szóval ebben is lehet valami. Mindenből kell egy kis szünet, úgy tűnik neked most holdvilágos kényszerpihenőd van :)

Fércművek írta...

Azért nagyon örülök ám, hogy ennyien írtatok és egy kicsit megnyugtattatok, hogy nem vagyok egyedül a jelenséggel. :))))

muzli írta...

Dehogy vagy egyedül vele. Nekem mind a három megvan, imádtam olvasni, ciki nem ciki. A film részemről mehet a darálóba, messze alulmúlta a filmet szerintem, bár csak az elsőt láttam, azt is dvd-n. A második már nem is érdekelt, bár ez a vámpír fiú eléggé figyelemre méltó hmmmm....
Szóval várom a negyediket, magyarul.
Nincs ezen mit szégyenleni, Harry Pottert is végigolvastam felnőtt fejjel és nagyon élveztem. Ez sem rosszabb semmivel. Szórakoztat és ez a lényeg, azt meg mindenki érti, hogy nem egy Háború és béke.

Reyca írta...

Ó, nem vagy egyedül. Először körberöögtem mindenkit, egyszerűen zavart, h mindenki ezt olvassa, én csakazértsem. Aztán véletlenül meglett a film, gondoltam, ebből sem fogok 5 percnél többet bírni, mint a többi vámpíros rémségből. Nekem nem a stílusom a Mátrix, a vámpír, a Harry Pöttyö meg ezek. Szeretek a realitások talaján maradni. A Twilight Saga lett a kivétel, egyszerűen imádom. :-) A filmet egymás után kétszer néztem meg elsőre, majd jött a könyv, a másik film és a másik könyv meg a harmadik. Vicces, hogy eddig a filmeket láttam elöbb és csak utána olvastam a könyvet, most, a 3.-nál fordítva lesz, ugyanis már rég kiolvastam a 3.-at. Ja, 1 könyv/nap tempóval, én akkor csak olvastam, szerintem még az evés is kimaradt. :-D

helen írta...

Én már tavaly írtam rajongásommal kapcsolatban :))) Szóval: nem vagy egyedül.