2010. szeptember 7., kedd

A graffaló

Nem tudom ki, hogy van vele, de szerintem nem könnyű mesét választani a gyerekeknek. Emlékszem Barnus egyéves forma tájt egyszer fejjel landolt a kiságyból egy hiszti alkalmával és akkor úgy döntöttünk, hogy ideje egy rendes ágynak. Evvel egyidőben úgy gondoltam, hogy ideje bevezetni a mesés lefekvést is. Persze előtte is próbálkoztunk a kiságy mellé kucorodva, de azok még nem az igaziak voltak. Még a születésekor kapott a nagypapámtól egy csodálatos óriás bordó mesekönyvet tömve a klasszikusokkal. Gondoltam eljött az ideje. Naiv voltam. Nem is tévedhettem volna nagyobbat, de vágytam a nagy könyvben megírt hosszú meseolvasós estéket. Csak egy volt a bibi, hogy Barnus erre még nem volt felkészülve. Először meghökkentem, hogy nem érdeklik a mesék, de aztán persze elég hamar rájöttem, hogy egyszerűen kicsi még hozzájuk. És akkor beköszöntött a Mimi korszak. Egyszerű, kedves képek, nem túl bonyolult történet, figyelemfelkeltő színek.


És azóta is jobbára a nekik valót keressük. Szívesen elolvasgatom őket, bár mint mindenki, én is néha marhára tudom unni Annát, Petit, Gergőt, Boribont és a többieket.

Az első könyv, ami felkeltette az érdeklődésemet Elmer volt. Nagyon örültem, amikor a testvéremtől megkapták ezeket a történeteket.


Legújabban Pettson és Findusz kalandjai voltak a kedvükre. A szerzőtől már be is spájzoltam másokat Karácsonyra. :)


És akkor egyszercsak szembejött a szerelem első, na jó nem, második látásra. Már egyszer kinéztem magamnak könyvesboltban, de aztán másfelé kellett futni. Második alkalommal már együtt jöttünk haza. Nem szokásom a sok pakk miatt, de most elővettem hazafelé a buszon és már akkor tudtam, hogy új kedvenc született. Biztos van benne valami, hogy az én lelkesedésem ragad a gyerekekre, mert nekik is nagyon tetszett. Egy mesélés után Ambrus már mondatokat idézett belőle. Ahogy azt már kell, csak később olvastam utána, hogy mégis mi ez. Kiderült, hogy több, mint 10 éves a könyv és tulajdonképpen egy modern klasszikus. Ő a Graffaló.


Többszöri olvasás után utánanéztem, hogy vajon létezik-e rajzfilmen. A BBC tavaly karácsonyra készítette el. Azóta az is kedvenc nálunk. :)



Nem szeretek nagyon ajánlani dolgokat, mert annyifélék vagyunk, de ezt talán merem. :)

9 megjegyzés:

Fanni írta...

Elkezdtem olvasni a bejegyzést, nem láttam a címet, és még csak az első képnél tartottam, amikor már gondoltam, hogy kommentben ajánlani fogom a graffalót.. mert hogy két napja olvastam a gyerekeknek, és a nővéremet is beleértve mindenkinek annyira nagyon tetszett...:) jól meglepődtem, amikor az írásod végére értem.

Fércművek írta...

Pont az a jó benne szerintem, hogy kicsiknek, nagyoknak egyaránt. :))

Gaby Erika írta...

Valahogy úgy jártam én is mint te, megvolt a nagyapó mesefája mesekönyv ami, emlékszem nekem nagyon tetszet, amire viszont nem gondoltam hogy azt a könyvet már én olvastam és most a kétéves vagy még anyni sem volt a lányom amikor akartam neki olvasni belőle. Hát igen ez még egy kicsit bonyolúlt neki és akkor jöttek az egyszerű kis mesécskék a maciról a polcról, a lábacskáról ami elindúlt sétálni, az egérkéről és a kis cicáról, szóval egyszerü kis történetek amiket én találtam ki és mindig minderről kellet mesélyek neki. Tehát örülök a bejegyzésednek, megpróbálom én is beszerezni ezt a könyvecskét és akkor nálunk is beköszöntenek majd a mesés esték.:)

hanga írta...

Nálunk Kolos most 4 és fél éves.
3 éves koráig Boribonoztunk meg Anna Peti Gergőztünk meg persze Babócáztunk, én már annyira untam, hogy a hajamat téptem volna, de semmi más könyv nem jöhetett szóba (najó, a kisvakondosok igen). Már kívülről fújta 2 évesen az összes boribonunkat meg kisvakondukat a sarj. Aztán most fordult a kocka, kedvenc könyvünk Benedek Elekt: Rókáné mézesmázos kunyhója (azt hiszem, de tuti Benedek Elek könyv). Kedvenc mese: A Só, és Az ember a legerősebb.
Amióta magyar népmeséket olvasunk, nincs fogcsikorgatása esténként.
A többi mesével egyelőre várunk.

Borsheka írta...

Nálunk Mimi korszak nem volt, de az összes többi nagy kedvenc : ) Illetve A-P-G nem lesz bevezetve, mert Bogyó-Babóca összes uán már nem bírnám. A vicc, hogy Elmar-unk németül van, úgyhogy azt khhhm - eléggé szabad fordításban prezentálom, miután én nem tudok németül : ))
Na de hogy a Graffaló van filmen, azt nem tudtam! Megnézzük : ))

Fércművek írta...

Ha esetleg WAMP felé jártok, szívesen odaadom a filmet. :)

Bogyó és Babóca szerencsére csak egy kötetben szerepel a polcon. Nálunk ők nem harapóztak el. :)

Borsheka írta...

Hűűűűűűű! Nagyon csábító ajánlat! : ) Findus-Pettsont tudok cserébe vinni, szintén filmen : )

Névtelen írta...

Köszi az ajánlót, nálunk pont kezdenek kiütközni az életkori különbségek, míg a 3 éves fiam boldogan hozza a Boribont olvasni (vagy ő meséli), addig az 5 éves lányom menekül, és a hosszabb, cselekményesebb meséket kéri.
Bevezettem, hogy egyik nap egyik, másik nap másik választhat esti mesét, de nem fakadnék sírva, ha lenne olyan, ami mindkettőnek tetszik a Vajaspánkón és a Bundavásáron kívül. :D
Vera

norikochan írta...

Nekem a Nyúl Péter és barátai volt az egyik kedvencem mikor kicsi voltam, a kishúgom is nagyon szereti most, szerintem örök klasszikus darab, és nagyon szép a grafikája is... :)