2010. december 1., szerda

Advent

Az alapötlet LEGO volt. Hogy veszünk egy nagyobbacska csomagot és 24 részre szedjük a hozzávalókat. Első nap megkapják a fiúk az első adagot a leírással együtt és Karácsonyra majd építenek valamit. Mert édességet nem akartam minden napra. (Arról majd gondoskodik a Télapó. ) Aztán beugrott, hogy Karácsonyra is biztos kapnak LEGO-t. Tényleg azt szeretném, hogy az egész december erről szóljon? Hát nem. Úgyhogy gondolkodtam, hogy az autókon és Lego-n kívül mit szeretnek még nagyon. A meséket. És akkor jött a minden napra egy mese ötlet. Mármint valami új. Úgy gondoltam, hogy egy délután bevetem magam a könyvtárba és válogatok, fénymásolok nekik 24 mesét. Na ez idő hiányában elmaradt. (Majd jövőre!) A Tesz-vesz város most szivárgott be az életünkbe, úgyhogy megvettem a Tesz-vesz város Karácsonya kötetet és lemásoltuk. Vettem 24 egyszínű borítékot a papírboltban, az egyik kreatívos doboz aljáról előbányásztam karácsonyi filc figurákat, felragasztgattam, megszámoztam őket és kész az adventi kalendárium. A fiúk egy másik kedves időtöltése a kincskeresés, úgyhogy ma kapnak egy levelet egy angyaltól, hogy keressék meg az első borítékot az ajándékukkal. És ez 24 napon át így fog menni fürdés után. Majd csoda történik, mert a teljes könyv ott lesz a fa alatt. :)


A felnőttek adventi kalendáriuma teát rejt. Minden napra valami mást, esti levezetésként. :)

Gyorsan lefényképeztem valamit, ami eddig kimaradt. Már többször volt a vásárokon, de mindig elfogyott. Most gyorsan lekaptam néhány fityegős csatot. :)



A teljes készlet majd a WAMPon látható a Millenárison. :)

18 megjegyzés:

Sviro írta...

Igazán nagy ötlet ez a mese felszabdalás és a kincskeresés! Nekem még nincs gyermekem, de megőrzöm ezt az ötletet, nagyon tetszik! És a tea is megfontolandó,meg is nézem,mi van otthon :))

Lidércke írta...

Remek ötletek mind. :)

matkom írta...

Köszi ezeket a szuper ötleteket! Mi is Tesz Vesz rajongók vagyunk!:))
(Egy másik témában küldök majd emailt.)

Annás írta...

Nagyon jó ötleteket adtál! Jövőre lehet, hogy én is így csinálom majd, ha nem bánod :)

Fércművek írta...

Dehogy bánom. Remélem a fiúknak is bejön majd az újítás. :)

dviki írta...

:-)))) Ez aztán az ötlet! De tőled már megszokhattuk. ;-)))

Huligánlány írta...

Amikor oviban dolgoztam, akkor a csoportunk adventi naptárában minden napra egy-egy karácsonyi mese, dal vagy vers volt, amit ebéd előtt egy-egy kisgyerek választott ki, és olvastunk-énekeltünk el a kolléganőmmel. Nagyon élveztük.
Itthon meg, az egyik évben az adventi naptárban minden napra egy-egy rejtvényt tettünk, amiből ki kellett találni, hol van az aznapi csokika. Ma már 12-14 évesek a fiúk, de még mindig emlegetik. Mi meg azt, hogy mit össze röhögtünk az apjukkal, amíg kitaláltuk az aznapi versikét.

Fércművek írta...

:))

Viki írta...

:) Ilyet csináltam a kisfiam ovis csoportjába. Csak én Mauri Kunnas: Mikulás 12 ajándékot kap könyvét használtam, bár a meséket átírtam, mert nem mind tetszett (az oviban csak 13 nap jut adventezni) és minden mese után van valami "feladat" (forró csoki ivás, rénszarvas név tanulás...mese szerint) + a Télpaó küldött nekik egy csomó fényépet arról, hogy hol lakik... jobb mint a csokik. :) Jövőre megnézem a tesz veszt is. :) Szép estét Mindenkinek. :)

Mák írta...

Bejött az újítás?:)

Különben jót mosolyogtam abejegyzéseden..mintha csak magamat hallottam vlna hangos elmélkedésben..mit is rejtsen az adventi zsák:D.

Violini írta...

hát ez nagy ötlet, a kicsiké és a nagyoké is.

Fércművek írta...

Eddig bejött, már nagyon várják a következő borítékot. :)

boGár krea írta...

Remek ötlet!
Én is hasonlóban gondolkodtam, de végül csak leírtam kis cetlikre, melyik napra milyen mese jut (könyvcím, oldalszám, hogy apa is megtalálja, amíg én az ádventi vásárban vagyok ;)), + nyomtattam ki szinezőket, kirakóst, vannak napok, hogy egyéb apró meglepi is kerül mellé. Tegnap 3 szem mogyoró volt a színező mellett és nem is gondoltam, hogy ez ekkora örömöt okozhaz... :)

Ilona írta...

Micsoda zseniális ötlet!
Az adventi tea pedig isteni finom! Pár éve fedeztem fel, csak más volt a csomagolása.

Sasa írta...

Nálunk egyik éven az adventi zsákok puzzle darabokat rejtettek a gyümölcs és édesség mellett. Mivel egy zsákban volt a fiamnak és a lányomnak a meglepetés, minden nap izgalommal bontották ki! A hátránya az volt, hogy karácsonyig a nagy asztalra nem lehetett semmit pakolni, ott várták a darabok további társaikat! Szenteste pedig kész lett a két kép, amit azóta nagy élvezettel raknak ki újra és újra, felemlegetve hogy miként is kapták!
Engem viszont ez a tea érdekelne! Melyik boltban lehet kapni, mert még nem találkoztam vele!
További áldott készülődést mindenkinek! :-)

Fércművek írta...

Mennyi jó ötlet. :))

A teát a DM-ben vettem. :)

Evelin írta...

Jaj de jó ötlet :)

Én is a Tesz-vesz városon nőttem fel, azóta is a kedvenc mesém maradt! És barátomé is, mindig felemlegetjük, hogy ugyanaz volt a kedvencünk :) Meg is tartottuk mindketten a sajátunkat a majdani gyerekeknek :))

Megjegyzem, hogy a rajzfilmes változata is nagyon nagyon szuper, szép mese, teljesen hű a könyvhöz, csak új történetekkel :) Nagyon változatos, több részre van osztva, kb 2-3-5-10 perces részekre, érdekességekkel, tanulságokkal és kisebb történetekkel. Nagyon bájos :)

Fércművek írta...

Jaja, a mesék óta szeretnek rejtélyeket megfejteni, kincset keresni. :)