2011. január 21., péntek

Csak romantikusoknak




Van egy dilemmám. Ami pont ezekre nem érvényes. Merthogy ők egyedi darabok. Egyes alkotó elemekből csak egy-egy darab állt a rendelkezésemre, ergo tényleg nem tudok készíteni belőle további darabokat. Viszont sokszor előfordul, hogy egy darabra többen jelentkeznek vagy már régebben eladott dolgokba szeret bele valaki. Ha tudtam - volt hozzá még alapanyagom - akkor elkészítettem. És itt az én dilemmám. Mert szeretnék mindenkinek valami egyedit nyújtani, de persze nehezen állok ellent, hogyha valaki értékeli, szereti amit csinálok, hogy nemet mondjak. A dilemmát megoldaná, ha kis szériás dolgokat hirdetnék. (?) Attól nektek még egyedi?

26 megjegyzés:

Julcsi írta...

Szerintem te magad vagy egyedi, tehát amit csinálsz, az attól még egyedi marad akkor is, ha csinál belőle mondjuk ötöt.
Szerintem.

Tündéri Lonka írta...

Szerintem is készíthetsz bármiből olyan 2-3 darabot, attól még nagyon is egyedi !

Ejjkukk írta...

Teljesen egyet értek Julcsival. Talán az a jó szám.

Gaby Erika írta...

Valószínűleg sok hasonló ékszert csinálsz! Szerintem van annyi kreativitásod, hogy ha még pici változtatásokkal is, de egyedivé tedd minden ékszeredet. És ha mégsem, akkor sem dől össze a világ. Ahogy az előttem szóló is írta, te és a te ékszereid vagytok egyediek!
Ebből a háromból az utolsó, nagyon, de nagyon tetszik! :)

Fércművek írta...

Én is ilyesmi számra gondoltam a népszerűekből. Úgyhogy lassan majd elkezdem számozni. Hóbagoly 3/5 :)

Kathy írta...

Ez a szamozas ahogy itt irod, nagyon tetszik, ettol vegleg egyedive valik. Ugyanis csak egy darab lesz a harmadik az otbol! :)))))

Fércművek írta...

Kathy: Ezen olyan jót nevettem, miközben teljesen igazad van. :)))))))

Ejjkukk írta...

:D Na akkor én egy olyan kéréssel élek, hogy az én kedvenc számom a 6-os. Ha valami tetszik, akkor kérem majd a 6-osokat. Jó?
AMúgy az előbb elfelejtettem említeni, hogy a kedvencem az első lánc. Abból kérném a 6-ost! :D

Fércművek írta...

Abból csak 1/1 van, lesz. :)

Röfipingvin írta...

én is úgy gondolom, hogy attól még nem vesztenek egyediségükből az ékszerek, ha hármat,négyet, ötöt készítesz belőlük, pláne ha mindegyiken valami apró pici variálást hajtasz végre :)

Kata írta...

No, én lehet, hogy nem vagyok elég autentikus hozzászóló, lévén, hogy nem gyarapítom azok táborát, akiket önmagában az a gondolat boldogít, hogy a dolgaikból csak egyetlen "egyedi" példány létezik a világon - azért mégis tennék egy (két) észrevételt. Az első inkább csak zárójeles, előbbi véleményem indoklása: engem azért nem zavar, ha szembejön velem az utcán a kedvenc ruhám, avagy ékszerem, mert a szembejövő illető úgyis bizotsan egészen másképp viseli: nem csak a ruhát, ami törvényszerűen máshogy áll rajta, de az ékszert is, amit szintén törvényszerűen más "felfogásban", más "kontextusban" visel. Ezzel nem azt mondom, hogy járjon mindenki ugyanabban, csupán megjegyzem, hogy nem a ruha és az ékszer teszi egyedivé a viselőjét, inkább fordítva.
A másik, eme véleményemtől független megjegyzésem: tegyük fel, hogy a vásárlóid nagyrészét viszont zavarja, ha szembejön az ékszere; mivel a facebooknak hála rengeteg rajongód van az ország egész területén, szerintem eddig is igen kicsi volt az esélye, hogy pl. két hóbagoly, vagy (hogy a saját kedvenc nyakláncomat említsem) két madaras-kalitkás nyaklánc találkozik. Hacsak nem szándékosan.
Szóóóóval, amit végül ki akarok nyögni, az az, hogy szerintem emiatt feleslegesen dilemmázol!:)

Fércművek írta...

Persze, teljesen jogos, inkább az a kérdés, hogy mire illik kiírni, hogy egyedi. A dilemma pedig annak szól, hogy nem vagyok én a magam ellensége, annyi üzleti érzékem nekem is van, hogy azt kell eladni, amire vevők az emberek. :) Csak amíg a jól bevált dolgokat készítem, elveszi az időmet az újaktól, a fejlődéstől. Emiatt (is) van ez az önző dilemmám.:))

csipkebogyo írta...

Pár darab belefér szerintem is.Attól én nem féltelek, hogy ez visszavetne a fejlődésben, legalább van időd ülepíteni.De nem akarok itt észt osztani, annyira jól csinálod Te ezt.

Kata írta...

No hát ebben az esetben viszont bennem egy másik dilemma rémlik fel: ha ilyen jól megy az üzlet (márpedig ilyen jól megy, és nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy ki merjük mondani: ennél csak jobban fog), akkor nem lehet, hogy ideje lenne a vállalkozás bővítésén elgondolkodni? Csak hogy egy banális példát említsek: a nagy divattervzők sem maguk varrják az összes terméküket...:))

Fércművek írta...

A feladatoknak ezt a részét pont nem szeretném senkinek átadni és nagyüzemnél még nem tartunk. :)) Viszont más feladatokról simán lemondanék, mert pl. az adminisztráció rengeteg időt emészt fel.
Egyébként a varrás része már így működik. Egyszerűen nem győzném egyedül, úgyhogy az a fajta munka fel van osztva. Szerencsére családi körben. Hiába, a 24 óra felénk is csak 24 óra. :)

F.Gina írta...

Mivel te is kézzel (szívvel) alkotsz, ha akarnál sem tudnál 2 tök egyforma akármit csinálni 1-2 hét, hónap elteltével. Kár ezen aggódni :))

Agnesenca írta...

Szia! Igaz, hogy még új vagyok ebben a 'blog világban' és még egyetlen post-om sincs, de én is nagyon szeretem a kreatív dolgokat, nézegetni, csinálni, dilemmázni milyenek is legyenek. Munkám jellege nagyon adminisztratív, amit megkönnyít a vakon gépelés, szívesen segítek Neked adminisztrációs ügyekben! Persze térítésmentesen! :)

Fércművek írta...

Nagyon kedves vagy, de sajnos ezt a részt sem nagyon tudom másra bízni. :)

Ejjkukk írta...

Na mondjuk abban azért van egy nagy igazság, hogy amikor nekilendülsz varrni, akkor a másodiknál már fogy a lelkesedés és az 5.-nél már maga a terméked is "más" lesz. (Legalábbis nekem ez a tapasztaltom a varrás terén.) Hogy ez hogyan működik az ékszereknél azt nem tudom, mert így ékszert, mint te, nem készítettem.
És értem az agódalmad: mi lesz, ha rajtad marad a 4-es és 5-ös számú. De szerintem ilyen nem lesz.
Én valószínűleg vásárolnék tőled akkor is, ha nem csak az az 1 lenne belőle, hanem több. Ugyanis nem elsősorban az érdekel, hogy más hordja-e valahol máshol, hanem az, hogy van Fércjutkától nekem is szép nyakláncom. (Minthogy karácsonykor villogtam is velük rendesen.)

Fércművek írta...

:)))

Névtelen írta...

A tucatgyártás gyönyörűségéről írok. Amikor túl vagy a dolog felkavaró, megalkotó pillanatán, elkezdődik a csend gyűjtés. Vagyis végzel egy mechanikus mozdulat sort, így tudsz a figyelem állapotába kerülni. Figyelsz a légvételedre, a környező hangokra, illatokra. Figyelsz befelé, érzed a tested. Mindezt folyamatosan és egyszerre. Vagyis megéled a pillanatot elmejáték nélkül, persze jönnek a gondolatok, (mit főzzek, Béla mit mondott, Irénke ...) de rajtakapom magam és nem fűzöm tovább a gondolatot. Vagyis nem a múltban, és nem a jövőben járok, hanem az ITT és a MOST-ban, meditáció is a figyelem állapotából indul. Szóval nekem ezt jelenti. Fércművek Rabszolga vagy kezdő messiás?

Fércművek írta...

Puszi Ildijó! :)

Zsiri írta...

Attól, mert valamiből több darabot készítesz, hogy több embernek is legyen alkalma örülni neki, attól azok még egyediek, mert a Te képzeleted szüleményei :) Neked jutottak eszedbe úgy elkészíteni őket, ahogy elkészítetted, mindössze bővíted ezzel azon szerencsések körét, akik boldog birtokosai lehetnek egy-egy gyönyörűségnek. Én is speciel olyan vagyok, aki nemrég fedezett fel Téged, de egyszerűen beleszerettem több nyakláncodba is, és szeretnék is rendelni. Szóval ez szerintem csak pozitív dolog lenne :)

miraemma írta...

hát én most találtam rá a blogodra, és odáig vagyok ezekért a gombos dolgaidért!!!!
az első képen látható nyaklánc valami gyönyörűség!!!!
gratulálok hozzá!hol lehet hozzájutni az ilyen szépségekhez? néztem a meskás oldaladat, de ott most csak mások vannak fönt...

a témához: engem nem zavarna annyira, ha ugyanaz a nyaklánc szembejönne velem, a lényeg az lenne, hogy nekem is van! :) egyébként meg úgysem gyártasz le 1000 db-ot egy modellből, úgyhogy kicsi a valószínűsége, hogy tömegesen szembejöjjön. :)

halmi írta...

szia, a Meskán a boltban nincsenek feltöltve az áruid? ha a Facebook-on, vagy itt a blogban látok olyat, ami tetszene, akkor hogyan lehet tőled vásárolni?

Fércművek írta...

Ha írsz nekem, akkor meg tudjuk beszélni a részleteket. :)

info@fercmuvek.hu