2011. november 28., hétfő

FércAdvent

Régebben úgy gondoltam, hogy a jótékonyság a gazdagok kiváltsága/feladata. Mi sosem voltunk gazdagok és legtöbbször csak annyira telt, hogy a családon belül egymást segítsük. Ez tulajdonképpen semmit sem változott. És mégis. Mert ebben a kreatív közegben azt is megtanultam a segítségetekkel, hogy sok kicsi sokra megy. Persze ezen kívül is rengeteget kaptam, tanultam tőletek. Ezt valahogy szerettem volna megköszönni. De minden olvasónak, vásárlónak, kedves ismerősnek nehéz lenne, úgyhogy azt gondoltam ki, hogy inkább tovább adom ezt a szeretetet valamilyen formában. Ekkor jött a fércadvent ötlete. Hirtelen jött, de rögtön meg is torpantam. Azt gondoltam ki, hogy különleges adventi naptárral leplek meg benneteket. 24 ékszert és fércet készítettem erre az alkalomra. Minden nap egy meglepetés, amire licitálni lehet. A befolyt összeget pedig egy alapítványnak gondoltam felajánlani. Itt torpantam meg egy kicsit. Merthogy kinek ajánljam fel azt az összeget, amiről nem is tudom, hogy mennyi? Elkezdődött a keresgélés. Jó pár este nézelődtem, morzsoltam a könnyeimet, mert kicsit úgy éreztem, mintha egy árvaházban 100 gyerek nézne rám, de én csak egyet vihetek haza. Mi alapján döntsem el, hogy egy kevés pénzt kinek ajánlok fel? Abban biztos voltam, hogy olyan alapítványt szeretnék találni, akik gyerekeket segítenek. Úgy gondolom, hogy ez a karácsonyi időszak leginkább róluk szól. Mi felnőttek is készülődünk, de az ő örömük az igazi. Ezen kívül az is szempont volt, hogy ne csak egy számlára utaljam majd a pénzt, hanem nyoma legyen és nektek is meg tudjam mutatni, hogy mi lett az adomány sorsa. Nagyon örültem, amikor rátaláltam a Csodalámpa Alapítványra. Az Alapítvány célja olyan, életet veszélyeztető betegségben szenvedő 3 és 18 év közötti gyerekek egy-egy saját kívánságának teljesítése, ahol a család anyagi helyzete a kívánság teljesítését nem teszi lehetővé. A honlapjukon nyomon követhető, hogy kiknek a kívánsága teljesült már, de listát olvashatunk a még nem teljesített kívánságokról is. Ez is nagy segítség, hiszen a biciklitől a laptopig sok mindenre vágynak a gyerekek, így a befolyt összegtől függetlenül szinte biztos, hogy találunk majd olyan kisgyereket, akinek a kívánságát valóra válthatjuk. Az egyik legjobb barátom elmesélte micsoda öröm ez mindkét fél számára. J

Az ékszerekre és fércekre a Facebook-on lehet majd licitálni december 1-jétől. Mindegyik kikiáltási ára 1000 forint lesz és a minimum licitlépcső 100 forint. Minden reggel 8 és 10 óra között felteszem az aktuális ékszert vagy fércet és este 10-ig tart majd a licit. A nyerteseknek számolniuk kell még a postaköltséggel az aktuális postai díjszabás szerint ajánlott, elsőbbségi levélként. Aki szeretné, az majd a soron következő WAMPok egyikén is átveheti a nyert terméket. A nyertesnek másnap utalnia kellene az összeget a számlámra, hogy 24-én este az egész összeget egyben tudjam elutalni a Csodalámpa Alapítvány számlájára.

Remélem kedvetekre lesznek a nyíló adventi fércablakok és valóra váltjuk egy kisgyerek kívánságát! J

12 megjegyzés:

Julcsi írta...

Te mondod rám, hogy angyal??? Hisz te magad vagy az!!!!

Fércművek írta...

Ne viccelj már! :) Majd a kedves licitálók lesznek és ezért még készülök is nekik egy meglepetéssel. :)

emili írta...

Hát én elbőgtem ezen magam. Nagyon szép ötlet.

Fércművek írta...

Köszönöm!

csigaszabo írta...

Judit szenzációs vagy! Le a kalappal, és itt ígérem meg, hogy valamelyik férckedésedért ringbe fogok szállni. Melletted az ember olyan apró hangyának érzi magát...

Fércművek írta...

Jaj, ne vicceljetek már, ez mind ti is vagytok. :)

frihanna írta...

Nagyon jó ötlet! Gratulálok!!
:)

Névtelen írta...

Én is sírok, pedig nem ért váratlanul, hiszen tudtam róla! Ez fantasztikus! :)K5

patonaifabian írta...

Drágám, a könnyimet nyelem.....figyelni fogom a dolgot:)

Mortisha írta...

Ez egy nagyon kedves gesztus tőled! Remélem sok gyermek kívánsága teljesül:)

hentaii írta...

Klassz és remek ötlet! Azt viszont sajnálom, hogy csak a faszbukon lehet licitálni... mééé??? Mindent belep a faszbuk!
Ez persze csak az én véleményem!
Szép estét! :)

Fércművek írta...

Az az igazság, hogy ott sokkal aktívabb mindenki, a blog mostanában mintha homályban lenne. Egy ideig engem is zavart, de ha most ilyen szelek fújnak, akkor a megfelelő vitorlámat bontom ki. Két helyen egyszerre pedig nem tudom futtatni. :(