2012. január 5., csütörtök

Szolgálati közlemény

Régóta kerülöm a másolás témát. Bárhol üti fel a fejét, szinte mindig indokolatlan indulatokat vált ki és a végén mindenről szó van, csak az eredeti problémáról nem. Egyébként meg felesleges is róla beszélni, tenni kell ellene. Én megtettem a magam lépését. Az illetékes hivatal műnyilvántartásba vette az alkotásaimat és ilyen módon bizonyító értékű hivatalos tanúsítványom van, hogy a szerzői jogok engem illetnek ezekkel kapcsolatban. Akik a játékaimat, ékszereimet másolják, illetve megtévesztésig hasonlókat készítenek, visszaélnek a jogaimmal és peres úton kártérítésre kötelezhetőek.

14 megjegyzés:

Raindrop írta...

Szerintem írd is ki az oldalsávba, hogy az alkotásokat levédetted a sorozatos másolások miatt, úgy hogy innentől kezdve lehet próbálkozni. (na nem ilyen stílusban :D)
Aztán tényleg lehet próbálkozni a sok ötlettelen idiótának, aki ebből még pénzt is akar!

Erika írta...

És ezt utalásképpen elküldted az érintettnek is?? Mert feltételezem, hogy rájuk akadtál ...
Egyébként meg sosem értettem az ilyen fazonokat, miért kell más tollával ékeskedni, haszonra szert tenni??!! És főleg rontani az eredeti hírnevét, mert bizonyára azokon előjönnek a hibák, a minőségük sem lehet megbízható ..

Fércművek írta...

Nem vitatom a minőségüket, azt sem, hogy alkotni vágynak,ahogy én is, de az egyértelmű másolást haszonért most már nem nézem karba tett kézzel. Éppen elég példával találkoztam mostanában a férceknél és az ékszereknél is. Ami egyértelműen hozzám köthető, azt mostantól bizonyítani is tudom, hogy az enyém. Ennyi. Nincs indulat, nincs mutogatás, ezek tények.

Csili írta...

Judit, szerintem ez így korrekt.

Insh írta...

Ugyanakkor az is előfordult már, hogy másnál előbb láttam egy tárgyat mint nálad, akkor most hogy te levédetted, akkor ő nem készítheti már, mert te előbb gondoltál rá hogy levédesd, ami neki előbb jutott eszébe?

Fércművek írta...

Nem vagyok jogász, de jogilag szerintem a kérdésre a válasz igen, már ha műnyilvántartásba vetettem azt is, de így konkrétum nélkül nehéz rá válaszolni.

kriszti... írta...

Az a legrosszabb az egészben, hogy egyes véleményekből az tükröződik, mintha Neked kellene rosszul érezni magad amiatt, hogy óvod a saját szellemi termékeidet. Érezze magát az rosszul, aki miatt erre kényszerültél. Szerintem ne magyarázkodj... ez egy jó döntés volt.
Nagyon sokáig csak nézegettem a kis dolgaidat, és pontosan tudtam, hogy nekem kell egy "fércművek". De vártam az igazit, és azt kell mondjam, bőven megérte várni. :)
Fércművekre vágytam, és nem másra. Akkor sem venném mástól, ha egy az egyben olyan lenne, mint a Tiéd.

Fércművek írta...

Pont ezen gondolkodtam ma hazafelé, hogy olyan mintha nekem kellene magyarázkodnom. De én a legjobb tudásom szerint meg fogom válaszolni ezeket a kérdéseket is, nekem nincs takargatnivalóm. Ha lenne, nem lennék itt 3 éve. Sosem töröltem még hozzászólásokat vagy csak beleegyezéssel és ez másokkal ellentétben ezentúl is így lesz.

Névtelen írta...

Ha lenne, like gomb, most megnyomnám! :) Nagyon örülök hogy védve vannak a szépségek! :)

Anais

Dia írta...

Judit, szerintem is jól tetted, hogy levédetted. Sajnos én is láttam már hasonló terméket, mint a Tiéd - közel sem hasonló minőségben -, de mégis felismerhető volt, hogy Rólad/termékeidről másolta és sajnos árulta :-(
Nekem az a természetes, hogy ha valakinek megtetszik a műve, vagy valami hasonló kerül ki a kezeim alól, mindig először engedélyt kérek az illetőtől, hogy közzé tehetem-e a képét és nem haragszik-e, ha ajándékba adom. Szerintem ez hasonlóan lenne fair mindenkitől. De sajnos nem gondolkozunk egyformán...
Mi így szeretjük a "fércművek" majmot és az ékszereidet, senki mástól nem vásárolunk!!! :-)

Raindrop írta...

"Ugyanakkor az is előfordult már, hogy másnál előbb láttam egy tárgyat mint nálad"

Bírom az ilyen konkrétumok nélküli okosságokat... :/

Névtelen írta...

""Ugyanakkor az is előfordult már, hogy másnál előbb láttam egy tárgyat mint nálad"

Bírom az ilyen konkrétumok nélküli okosságokat... :/"

Szerintem igenis jogos a kérdés, engem is érdekel.

Ha Judit legutóbbi szavas fülbevalóit nézzük, akkor az etsy.com-ra a "glass word" szavakat a keresőbe írva kidob pár nagyon hasonlót, pl ezt:
http://www.etsy.com/listing/84470863/word-earrings-give-thanks-vintage-words?ref=sr_gallery_9&sref=&ga_search_query=glass+word&ga_order=most_relevant&ga_ship_to=US&ga_view_type=gallery&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade
És véletlenül sem szeretnék itt vádaskodni, nyilván többeknek is eszébejut hasonló ötlet, nem is érdekel, ki volt előbb.
És nyilván Juditnak megvannak az egyéni vonásai a férceknél, gomboknál, látom, kik másolják őt.
Attól még a fenti keresési találatok nagyon hasonlítanak.

Nem konkrétum nélküli a kérdés...

Ági

Névtelen írta...

Ebben az a rész a mókás, amikor az ember kitalál valamit, megcsinálja, aztán kiderül, hogy valaki előtte már kitalálta, megcsinálta, és le is védette. Az, hogy én tőle függetlenül szintén kitaláltam, nem számít, bizonyítani nem tudom...
Ahogy elnézem a milliónyi kreatív alkotást, nem lehet ritkaság a fenti eset. Egy hónap alatt csak kétszer jött szembe velem a saját ötletem, és csak reménykedhetek, hogy nincs levédve, és nem büntetnek meg a saját ötletemért. Merjem még egyáltalán megvalósítani a saját ötleteim? Mert nem biztos, hogy mindegyik előtt ráérek végignézni a világ összes kreatív alkotójának minden munkáját, és mindegyiktől külön megkérdezni, hogy levédette-e, vagy mi a szösz van?!
Mi van, ha megcsinálok valamit úgy, hogy az életbe nem jártam még itt, nem hallottam rólad, és egyetlen munkádat sem láttam, de szinte ugyanazt alkottam?
Vagy mitől nem lesz hasonló egy feliratos medál vagy fülbevaló, aminek az ötlete rég felmerült bennem, és szerintem ezer másik emberben is? Mit kell másképp csinálnom? Más szavak? Más forma? Más szín? Vagy a szavak már le vannak foglalva?
Egyébként igazad van, teljes mértékben, csak a helyzetben van egy abszurd képtelenség is.

Névtelen írta...

Értem a problémádat Judit, de Áginak is igaza van. Nekem is jöttek szembe az én textilcuccaimmal hasonló dolgok, sőt... de hol a határ? Nincs ujdonság a nap alatt. Valóban ha kitalálok valamit, de más is kitalálta, akkor én loptam az ötletet? Évek óta készül egy fazon nálam, de más is elkészítette és egyszer csak észreveszem valahol, vívjak meg? Ki készítette előbb?

Pl. a Meskán az alkotók boltjában is kapható minden féle ékszer alap, gyűrű, medál, üvegnougát, stb. rendelek, készítek magamnak, a családomnak ilyen olyan hátérrel, vagy épp a textiljeimmel összehangolva, és később úgy gondolom, hogy eladásra is készítek, mert keresem az utat, a termékeimet kiegészíteni, stb. akkor loptam???
Hol a határ? Meddig a tiéd? Mi az amit más is elkészíthet? És már amugy el is készítette. Most akkor szaladsz a bíróságra?
Egy-egy kézműves vásáron több üvegékszeres, gyöngy ékszeres is van. Pl a Goubán is. Ők is egymást jelentgetik? Pedig egyik ugyanolyan mint a másik...

Nehéz dolog és úgy gondolom meg kellene férnünk egymás mellett nem kibabrálni egymással...

üdv
Anna