2013. január 6., vasárnap

Hasznos tudnivalók

Az újévi fogadalmaim egyike volt a rendszer az életemben. Nem csak az én, hanem mindenki érdekében.  Írtam, hogy levontam a következtetéseket, osztottam, szoroztam és a végén mindig az jött ki, hogy az idővel való gazdálkodásomon kell javítanom. Változik majd az egyedi megrendelés feltétele és lehet, hogy kicsit kitolódik az időpontja, ezért inkább előre szólok és leírom ezen a fórumon is, hogy ne egyesével kelljen magyarázkodni levélben. 

Év végén több érdekes beszélgetésben is volt részem és meglepett, hogy sokan úgy gondolják, hogy folyamatosan dolgoznak a kezem alá. A fércek varrásában van segítségem kis családi manufaktúránkban, a kötős szekciót sem kell bemutatni, de az ékszereket továbbra is egyedül készítem az anyagbeszerzéstől, a gombpréselésen át, egészen a postai csomagok összeállításáig. Az idei egyik nagy feladat lesz néhány lépést átengedni másoknak - egy control freak-nek ez nem kis feladat! :) - de addig is rendszer kell a mindennapokba, időt kell teremtenem a stressz mentes alkotásra, amikor nem a határidők lebegnek a fejem felett. Ezért is lett a mottóm - back to basics - az idei évre. Vissza kell találnom az örömteli alkotáshoz, sosem szeretnék eljutni a kiégésig. :)

Egyedi megrendeléseket továbbra is vállalok, de tavalyi tapasztalatokból kiindulva vagy előleg vagy a teljes összeg kifizetése után kezdek bele a munkába. Terveim szerint hetente egy napot töltök majd a beérkezett kérések készítésével, beérkezési sorrendben írom a naptárba őket. Mivel már ismerem a határaimat, kb. be tudom lőni, hogy mi fér bele egy ilyen napba és a kérések számának függvényében lehetséges, hogy 1-2 hetet kell majd számolni az ilyen megrendelések esetén. Ezt természetesen mindenkivel egyeztetem majd. (Jelen esetben a következő két hétre már tele van a naptár, úgyhogy így érdemes számolni.)

Idén újdonság lesz egy-egy szezonális katalógus, amiből rögtön lehet rendelni. Így lesz a Meska boltba feltöltött egyedi termékek mellett kis szériás kollekció is. 

A Meska boltokat folyamatosan töltögetem - kicsit nehezíti a dolgot, hogy folyamatos a vásárlás, de ez nem a panasz szava volt. :)

A legszélesebb kínálatot továbbra is a WAMPon találjátok meg és előre egyeztetett időpontban a műhelybe is el lehet jönni. 

Másik fontos lépés, hogy hétvégenként én is kikapcsolok. Magam és a gépet is, úgyhogy ilyenkor hétfőn reagálok majd a levelekre, vásárlásokra. A korábbi években is folyamatosan kerestem az egyensúlyt család és munka között, ez a lépés határozottan segíteni fog, érzem.

Ha bármi kérdésetek van, írjatok bátran! 

4 megjegyzés:

M-ici írta...

Na épp ezen gondolkodtam, hogy fel kell hívnom a figyelmet arra, hogy hétvégén nem dolgozom, és a levelek olvasása és megválaszolása is munka, tehát szó se lehet róla. Igen, azt hiszem megint egyetértünk, és mindenkinek érdeke a fékre lépés, és egy ici-pici tolatás, ha elkezdünk lecsúszni a helyes útról. Én legalább is azt érzem, hogy nagyon is beleszaladtam egy nyomvályúba, ami nem az enyém, és ki kell kecmeregnem belőle, mert az úton valahol picit arrébb ott van az én nyomvonalam, ami biztosan haladósabb lesz. Hajrá nekünk!

Kathy írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kathy írta...

Jaj de ismeros ez az egesz helyzet. Teljesen egyetertek veled, de sajnos ez a legnehezebb, pontot tenni a varrasok vegere, mert hetvege van. :) Egy kis ido utan lehet hogy te is be fogsz settenkedni a muhelybe, mondvan, csak egy kicsit utol akarod erni magad. Utana rendszerre fog valni ismet. :( Legalabb is igy van nalam. :))))

Fércművek írta...

Igen Kathy, az alkotásban ez a legnehezebb, leállni vagy korlátok közé szorítani. Ezért szeretném legalább a kötelezőket egy mederbe terelni, hogy maradjon idő másra.