2013. április 4., csütörtök

Szerelem sokadik látásra

Ez egy film címe is és a Liberty anyagok iránt lobbant szerelmem története.

A virágos anyagok iránti vonzódásom jó pár éve kezdődött, amikor a körúton megnyílt egy Jackpot ruházati bolt. A márkának korábban védjegye volt a buja, virágos minta és én szerelembe estem. A ruhák mindig is túl drágának bizonyultak a tanári fizetésemhez, de minden szezonban kis kendőket is készítettek a kollekciókhoz ezekből a virágos anyagokból. Sajnos azóta a márka kicsit uniformizálódott, de talán egyszer visszatérnek a gyökereikhez. Ezeket a kis kendőket hébe-hóba megengedhettem magamnak és lassan szép kis gyűjteményem lett belőlük.


 (A címke mániám is innen datálódik, mert a ruháik mellett én különösen odavoltam az apró részletekért és ők minden szezonra új, színes, virágos, figurás címkéket terveztek a ruhákba. Mondanom sem kell, ezeket is gyűjtöttem hosszú évekig. Természetesen nem a bolti ruhákból, hanem szerencsére már akkoriban is voltak turkálók. Gondolom aki már ismer és tudja, hogy papírzsepis dobozokat is gyűjtöttem, nem lepődik meg, ha elmondom, hogy a címkék bekeretezve lógnak a falon, nagy becsben tartom ezeket a másoknak értéktelen darabokat, de tény, hogy már a fércművek előtt is nagyon érdekelt egy márka felépítése, a minden apró részletre való odafigyelés.)
Na, de vissza az anyagokhoz. Az évekig tartó gyűjtögetés eredménye sok-sok virágos kendő és a levont konzekvencia, hogy nekem bizony csak egy nyakam van, úgyhogy teljesen felesleges ez a mennyiség. Ergo fel kell használni. 





Eddig nem volt szívem belevágni egyikbe sem, de mivel tavaszi nagytakarítás van a fejemben és a házban is így felújítás előtt, szigorúan csak az maradhat, amit használni lehet, díszre, porfogóra nincs szükség. Így bekerültek a virágos fiókba a műhelyben.


Ez mind csak bevezető volt, hogy egyszerűen nekem is érthetetlen, hogy ezidáig hogy tudtam ellenállni a virágos Liberty anyagoknak? Londonban jártamkor még személyesen is voltam az üzletben, de valószínűleg ott hibáztam el, hogy nem tapogattam meg az anyagokat, mert ennél a pontnál vesztem el igazán. Amikor a korábban említett autós anyagok megérkeztek és először fogtam meg őket, egészen elképedtem a minőségen. Járatlanságomat bizonyítandó, utána akartam nézni a tervezőnek Tana Lawn név alatt, mire is kiderült, hogy ez nem személyt, hanem minőségi, selyem szerű pamut anyagot takar. A minták mellett, ez a magas minőség még a védjegyük, nem csoda, hogy 22 font egy méter anyag. Természetesen most is határt szab a pénztárcám, de nem tudtam megállni, hogy be ne szerezzek még ebből a csodából és már készítettem is ezt meg azt. Két húsvéti vendégség között egyszerűen muszáj volt. :)




Mondanom sem kell, hogy alig várom, hogy megérkezzenek ezek a csodák, az lesz csak az igazi tavasz. :)


Ja, és ízelítő a filmből, mert ez is most talált meg sokadik látásra. :)

10 megjegyzés:

norcsella írta...

Hogy fogok tudni ellenállni nekik? Imádtam a virágos kiegészítőket, magát a boltot jó volt körbejárni és jó kedvem lett tőle vásárlás nélkül is!
Jaj nekem!

Fércművek írta...

Igen, én is az olyan boltokat szeretem, ahol akkor is kapok valamit, ha nem veszek semmit. Egyszerűen feltöltődök a szépségekkel és jókedvűen megyek tovább. Ha egyszer lehetőségem lesz boltot nyitni, tuti ez lesz az egyik célom. :)

kobema írta...

Ó, a Jackpot-os címke gyűjteményedről nem teszel fel képet? :) Hihetetlen, hogy van erőd belevágni a kendőkbe, mint gyűjtögető ember megemelem előtted a kalapom, és erre fogok gondolni, ha erő kell a selejtezéshez / újrahasznosításhoz! :)

Fércművek írta...

Nem könnyű, de már van egy kis tapasztalatom, mert a féltve őrzött papírzsepi gyűjteményt is elkezdtük felélni a télen családi nyomásra és persze teljesen igazuk van, hogy minek tartogatni őket, de akkor is. :) Az élet más területéről is jöttek jelzések, hogy felesleges holmikat gyűjtögetni badarság, mindent addig kell használni, amíg itt vagyunk. Főleg az ilyen másnak értéktelen dolgokat. Így egy kendő max. nekem okoz örömet vagy esetleg annak, aki látja, de ékszerként még több emberhez tud eljutni, mások napjait is színesítheti. Hát így jutottam el idáig. (És majd először félbevágom őket és csak egyik felét használom fel, hogy a másikat leszegve még akár nyakba is lehessen kötni... :) )

Kála írta...

Hű, de nagyon gyönyörűek!
Nekem pont tavaly év végén sikerült felvásárolnom egy bezáró turi kendő készletének nagy részét... A legtöbbje tiszta selyem, van amin teljes életképek vannak (Ausztrália és jószágai; eszkimó falu a két kedvencem :-)és most nagyon keresem a helyüket a világban, mert nekem is egy nyakam van...

Angel írta...

Én nem vagyok nagy gyűjtögető, na de a Jackpot kendők... Jajj! Na jó, persze biztos csudálatos ékszerek lesznek belőle.

Fércművek írta...

Igen, tudtam, hogy neked fájni fog, de nem mindegyik jó ékszernek. :)

Névtelen írta...

Good info. Lucky me I recently found your site by accident (stumbleupon).
I have saved as a favorite for later!

My site: used mazda rx8 for sale

Angel írta...

Hurrá! :)

Tündéri Lonka írta...

hű, de klassz.. örülök hogy elmesélted